Читај ми!

Мост на Сави решава деценијске гужве на прелазу ка Републици Српској

Вишедеценијски проблем гужви на путу ка граничном прелазу и Републици Српској, кроз Кузмин, биће решен изградњом деонице ауто-пута и новог моста на Сави. За грађевинце "Ташјапија", турског извођача радова, ни чести порасти водостаја нису проблем, ради се на обе стране реке.

У Републици Српској десет стубова, на нашој страни тринаест, у Сави два – на сваком радови. За градњу моста дугог 1.320 метара у реци више од 2.500 тона механизације. Барже са крановима, багери, рониоци и више од 300 радника свакодневно су на градилишту. Један ослонац у води је завршен, за други кашика багера дуга 23 метра припрема корито. Упоредо се ради и челични део моста, најзахтевнији грађевински изазов.

Надзорни орган ЈП "Путеви Србије" Драган Јоцић каже да је дугачак 330 метара и његова укупна тежина је пет и по хиљада тона.

"Интересантно је што ће тај мост бити урађен и завршен на овој обали, на овом великом насипу као такав. Kада буде склопљен ми ћемо га полако премештати и гурати на први речни стуб, на други и на обални стуб на другој обали, другим речима тих 5.500 тона ћемо технолошки прегурати на другу страну да потпуно прекрије реку Саву", навео је Јоцић.

Челичној конструкцији изнад Саве надају се на јесен, тада ће се и склонити више од 100.000 метара кубних материјала утрошеног за потпорни насип. Овог месеца почеће и радови на 18 километара ауто-пута. Интегрисани прелаз биће у Србији.

Михаило Нешковић из Бјељине очекује да ће бити лакше, убрзаће се прелазак и сви ће добити – и Србија, и Босна, и Република Српска.

"Да је више мостова да нас спаја. Ја сам често на овој линији и кад ме дочека гужва, да полудим, ништа друго. Мислим да ће пуно значити. Ова два народа су везана, исти народ, две државе", каже Слађана Малекић из Угљевика. 

Коначно ће се решити и вишедеценијски проблем мештана Сремске Раче. Гранични прелаз на коме месечно пређе више од 200.000 путника је усред села.

"Ми сваки пут у госте, код доктора, било где, морамо да прелазимо овде. Кад буде колона то је страшно, људи нам попрече пут. Удес се деси, људи хоће да се туку вербално, страшно", описује ситуацију Небојша Јовић из Сремске Раче. 

Ауто-пут ће пролазити кроз атаре три села. Добробит се од радова, кажу мештани, већ види. Турски извођач ангажовао је 150 радника из Кузмина, Босута и Сремске Раче.

"Одличне су комшије, долазе овде пазаре, остављају динар. Такође су у децембру месецу поделили свим нашим основцима у Основној школи ‘Бранко Радичевић’ новогодишње пакетиће. Хвала им за то", каже председник Месне заједнице Кузмин Мирослав Раковић

Задовољни су и у "Путевима Србије". Јоцић каже да се радови и на мосту и предвиђена траса завршити у предвиђеном року.

"Одговорно тврдим да ће бити завршени и далеко пре рока који је прописан због темпа и начина на који се ради. Рок је 48 месеци од потписивања уговора и то је 2022. или почетак 2023. године, када ће бити завршен", навео је надзорни орган "Путева Србије".

Сремска деоница је прва спона ауто-пута између Србије и Републике Српске. Годишње Саву код Сремске Раче, због породичних и привредних веза, пређе више од два милиона људи.

четвртак, 25. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво