Асфалт на београдским улицама и мостовима брзо пропада, ко добија "црвени картон"

Месецима је трајала поправка жуте траке на Бранковом мосту. Сви се још сећамо гужви и застоја због тога. Две године касније трака је пуна улегнућа, па и рупа. Оштећен је и ивичњак. Уложено је 210 милиона динара тада у поправку моста. Надлежни су тврдили да мост пре реконструкције није био безбедан за саобраћај.

На снегу посебна скијашка дисциплина и то за оне који воле адреналин, вожња по избочинама, али не ваља када их имамо на асфалту. Коловоз је најчешће оштећен на аутобуским стајалиштима и у жутим тракама.

Проф. др Горан Младеновић са Грађевинског факултета каже да битумену, односно асфалтној мешавини мање одговара споро оптерећење или стационарно оптерећење.

"Зачи, када се возила заустављају, то су тешка возила са великим оптерећењем и она стају на тим стајалиштима и то је неповољно за асфалтне мешавине", рекао је Младеновић.

У свету се употребљава око осам врста асфалта, али најчешће три типа. Тако је и на нашим путевима. Тип асфалта и дебљина зависе од саобраћајног оптерећења и климе.

"Путничка возила минимално утичу на оштећења коловозних контрукција и асфалтних слојева и да са порастом оптерећења експоненцијално расту оштећења, тако да преоптерећене осовине су те које доминантно утичу на оштећење асфалтних слојева", каже Младеновић.

У специјалним лабораторијама испитује се квалитет асфалта који стиже из асфалтних база и онај који је већ уграђен у коловоз.

Владимир Јокић из Лабораторија за путеве ИМС указује да узорак асфалт бетона - узорак и хабајућег слоја коловозне конструкције који је директно изложен саобраћајном оптерећењу је релативно добар, затворен је.

Према његовим речима, нема видиљивих површинских шупљина и доста је добро збијен.

Асфалт не би требало постављати по киши и када је температура ваздуха нижа од 10 степени.

Јокић каже да капи кише продиру дубље у асфалтну масу и услед високе температуре самог асфалта оне нагло испаравају и могу да оштете слој битуменског филма око зрна агрегата - то се зове блистеровање и то се дешава али ређе.

На дан отварања, преко Бранковог моста прешло је око 150.000 људи. Данас преко моста пређе 90.000 возила, а пројектован је за много мањи број. Слично је и са Газелом - и до 150.000 возила на дан, три пута више од онога за шта је пројектована.

По стандардима, квалитетан асфлат би требало да траје 15 до 20 година. Међутим, кажу стручњаци, и најквалитетнији није отпоран на превелико оптерећење и лоше одржавање.

четвртак, 25. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво