Који су најчешћи узроци страдања возача двоточкаша

На путевима у Србији само протекле недеље погинула су два возача мотоцикла, а истраживања показују да је јул у последњих десет година означен као месец у коме страда највећи број возача двоточкаша. Ова сезона је сасвим другачија и за мотоциклисте, а и поред тога што смо имали полицијски час и забрану кретања, већ смо ушли у негативан биланс.

У Србији у току године у просеку погине око 50 мотоциклиста, што је мањи број у односу на 2009. годину, означену као црна година, у којој је број погинулих мотоциклиста био чак око 120.

Председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста Владимир Јевтић рекао је гостујући у Јутарњем програму да се у Србији на сваких пет сати догоди несрећа у којој учествују мотори.

Како каже већ имамо повећање од 20 одсто када је реч о тим несрећама у овој години а 35 возача мотоцикла је погинуло.

Од 2012. смртно је страдало 550 мотоциклиста и преко 12.000 повређених а најчешће су у питању млади људи.

"Заштитна опрема је неопходна али рецимо у односу на Словенију скупља и за 40 одсто. Царинске дажбине су високе као и пдв и неопходно је да заштитна опрема буде доступнија возачима. Кацига јесте законски обавезна али вас неће заштитити ако сте у шорцу, јапанкама", објашњава Јевтић.

У свету расте број мотоциклиста и она се у Европи ближи броју од 37 милиона. Вожња моторциклом због гужви у граду више није ствар уживања већ и потребе.

"У Београду 60 одсто вожњи није да би се провозало по граду већ из потребе а самим тим су моторциклисти и угроженији", каже председник Асоцијације за безбедност мотоциклист.

Према његовим речима ситуација је знатно боља него пре али ако у Луксембургу, који има три пута већи број регистрованих мотоциклуса имате само 6 погинулих јасно је да има још пуно да се ради пре свега у инфраструктури.

"Ми често разговарамо са путарима о заштитној огради за мотоциклисте па и о фарби која се користи на пешачким прелазима на којој мотор и при најмањој киши проклизава. Такође сваки град има неке мото туре као што је рецимо за Београд Авалски пут и на тим појачаним рутама морате обезбедити добар асфалт и кампању да остали учесници у саобраћају виде мотоциклисте", рекао је за РТС Владимир Јевтић.