И аутомобили на удару поплава, има ли наде за надокнаду штете

На удару поплава и обилних киша овог пролећа, поред непокретне имовине нашли су се и аутомобили. Штета је велика, али поставља се питање имају ли власници аутомобила право на било какву надокнаду, па чак и кад су им кола каско осигурана. Случај Обреновац, када је било потопљено преко 2.000 возила, увео је нова правила у осигуравајућа друштва која доста ограничавају права власника, али адвокати кажу да неке наде за надокнаду штете ипак има.

Разликују се две врсте потапања аутомобила. Једна је када се возило остави на месту поред куће, где би требало да буде безбедно, а друго је када се усред олује нађе у бујичном току. Ако је возило каско осигурано од водених удара, немате већих проблема, али ако налетите на бујицу почињу различита тумачења.

У оба случаја штета буде велика, јер многи покушавају да се извуку из бујице заједно са возилом и бесумучно траже могућност да упале аутомобил и да прођу бујицу.

То је, кажу мајстори, погрешно. Најбоље је угасити возило и после свега одвести га у овлашћени сервис.

"Возач је улетео у велики талас. Притом није угасио мотор и мотор је претрпео хидро-удар. Мотор доживи хидро-удар и штете су од три до шест-седам хиљада евра, у зависности од модела", наводи Милан Нешић, шеф сервиса "Еуросумар".

Осигурање познаје две врсте падавина 

РТС је питао адвокате каква је ситуација уколико је возило и каско осигурано.

Осигурање познаје две врсте падавина – једне су изливање реке из водотока и ако имате полису која то покрива осигурање ће сностити начињену штету.

Међутим, постоји и случај да због превеликих атмосферских падавина канализација не може да одведе сву потребну воду са коловоза, па ту постоји основа, кажу адвокати, да се тужи онај који је дужан да је одржава.

"Уколико је дошло до поплављивања возила, не због велике количине падавина већ због тога што редован канализациони ситем одводњавња није радио како треба, онда власник возила има могућност да захтева одштету, односно да тужи лице задужено за одржавање система за одводвљавање", објашњава Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Укупно се процењује да годишње око 1.000 возила буде оштећено у воденим бујицама, већину сами власници поправљају, а негде штета превазилази цену самог аутомобила.

Скоро 30 одсто тих возила заврши трајно на ауто-отпадима, а и они који се поправе често служе само годину-две и онда тек почну проблеми проузроковани хидро-шоковима.

среда, 24. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво