Београдски сајам аутомобила одолео коронавирусу

У Београду ће од 19. до 25. марта бити одржан BG car show, али и сајам мотоцикала, то је за РТС потврдио директор Сајма аутомобила Зоран Лупшић. Многи новитети ће светске премијере, уместо на Сајму у Женеви, имати баш у Београду.

Тако се очекује нова "октавија", нова "форд пума", нова "хонда џез", нови "мерцедес Е класе", "бмв 340" и још много тога што није виђено на сајмовима.

На сајму ће бити приказан и један "ламборгини"специјално прављен за трке, а њега ће представити наш познати возач Милош Павловић на штанду Асоцијације аутомобилских новинара Србије.

На том штанду биће и аутомобили године у Србији - један класичан и један електро, а у оквиру штанда биће организовано са Привредном комором Србије низ трибина о новим технлогијама.

Све у свему једини сајам на свету који ће окупити све брендове и при томе је и продајни, што значи да се очекују попусти и добро финансирање за будуће купце.

Огромни губици авио-компанија

Авио-индустрија ће због коронавируса изгубити око 30 милијарди евра ове године.

Довољно је рећи да је немачка "Луфтханса" због мање потражње, од 770 авиона у флоти већ приземљила око 200, а да то раде и остали авиопревозници.

Лоу кост компаније које лете у земље где има вируса имају по 15-так путника у кабинама и само је питање времена када ће и они ограничити број летова.

Планирани летови за Кину су тек за месец дана ако се ситуација поправи.

Око 5.000 кинеских пилота послато је на принудни одмор до јуна, јер је унутрашњи саобраћај заустављен. Лекари препоручују да се алкохолом обрише све што може где седите у авиону, чак и сточић и одмах упалите вентилацију која има филтере за вирусе.

Вирус опстаје на површинама кажу у авио-компанијама и два дана тако да треба бити опрезан приликом преседања у авионима.

Авио-карте се код нас слабије продају за петину, али велики број карата је отказан, јер су симпозијуми и конгреси отказани. Рефундацију имају право само они који су купили пуну карту, други могу да је замене за датум кад буду хтели да путују. Нажалост "лоу кост" карте пропадају.

"Тојота" продала у фебруару 700.000 мање аутомобила

Ауто-индустрија трпи такође губитке изражене у милијардама.

Довољно је рећи да је "тојота" продала 700.000 аутомобила мање у фербруару у Кини због вируса, јер се аутомобили једноставно не купују.

Све фабрике тренутно стоје, а стоји и око 200 бродова са резервним деловима за монтажу за Европске фабрике.

У Европи стоји око 30.000 радника на тракама јер нема делова за монтажу.

Кинеска држава даје месечну помоћ од 165 милиона евра ауто-индустрији, али то ће бити само кап у мору губитака који се већ сада процењују на милијарде долара.

Отказан је Пекинг мотор шоу, али и Формула 1 која је требало да се вози у Кини.

Многи су своје наруџбине за делове почели да селе на друге континенте, али не могу да постигну цену делова као у Кини, па ће бити озбиљних проблема око цене производње.

Немци имају највише проблема, али не само због Кине, већ и због Брегзита, јер су многе ствари, а и аутомобиле производили у Енглеској.

Турска је, такође, потенцијално жариште проблема, јер тамо и Немци и Јапанци и Италијани имају своје фабрике.

Све у свему, акције на берзама падају вртоглаво, а капитал се сели у фармацеутску индустрију где се очекује већи профит.

четвртак, 25. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво