Електричне тротинете може да вози ко како хоће, шта Србија предузима

Тротинете многи виде као јефтин превоз који не загађује животну средину, док су за друге права "напаст" због хаотичне вожње. Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја каже за РТС да је код нас тренутно ситуација таква да тротинети нису прктично регулисани никаквим правилима, они су испод законодавног радара, тако да могу да се понашају како им је воља.

Због неколико озбиљних саобраћајних удеса у Минхену, немачки Бундестаг могао би да донесе одлуку о забрани електричних тротинета у тој земљи од 1. јуна. Сунчани дани и топло време предуслови су да и у Србији почне сезона тротинета.

Ова мода тротинета је код нас мало закаснила. И кад су се у нешто већој мери појавили на улицама у Србији, схватили смо да немамо пропис којим би се регулисала вожња тротинетом.

Гостујући у Јутарњем програму РТС-а, Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја је рекао да нисмо само ми затечени.

"Многе државе које су се сусреле са том новотаријом биле су мало изненађене, нису реаговале на самом почетку. Код нас је тренутно ситуација да тротинети нису прктично регулисани никаквим правилима, они су испод законодавног радара, тако да могу да се понашају како им је воља", истакао је Окановић.

Према његовим речима, теоретски може да га вози свако – и пијан човек и дете, и то није добра ситуација.

"Очекујем да ће то ускоро бити регулисано, постоји став међу законодавством да то треба што пре да се регулише – само је питање како ће то бити учињено", рекао је Окановић.

Неколико модела за регулисање 

Постоји неколико модела како да се то регулише – једна је вожња тротоаром, чак бициклистичким стазама, а трећа је коловозом.

Окановић каже да постоји један модел који постоји у свету, а постоји сагласност који ми нећемо применити – а то је потпуна забрана. У Великој Британији су забрањени, можете да користите електричне тротинете само на свом приватном поседу.

Слична иницијатива постоји у Шведској, можда је и већ усвојено, каже Окановић.

Окановић појашњава да Србија не размишља тренутно о томе, али главна дилема је шта је уопште тротинет, ко ће моћи да га вози и да ли ће се возити тротоарима или коловозима.

Постоје електрични тротинети који могу да развију брзину већу од 50 километара на час и по томе су заправо моторна возила, истакао је Окановић.

С друге стране, употреба електричних тротинета већ је узела данак у крви у свету, код нас је било повређивања на тротоару, али не и смртних случајева.

"Тротоари су за пешаке, ако легализујемо кретање тротинета тротоаром, онда сваки пут када излазите из зграде, куће, мораћете да гледате лево и десно да ли иде тротинет", упозорава Окановић.

Каже да електрични торотинет има потенцијал да усмрти човека, поготово кад су у питању деца, инвлади и старије особе.

Генерално су електрични тротинети најсличнији бициклима, изузев брзине, већина европских држава их је препознала као бицикле.

Говорећи о брзини, Окановић каже да може да се огранични брзина тротоару да буде осам километара на час, али се поставља питање како ће се то контролисати.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво