Докле се стигло са плановима за изградњу метроа

Влада најављује нови лекс специјалис, овог пута за изградњу метроа. Ако се закон усвоји, прве две линије Београд би имао за седам година. Шта то тачно значи?

Предлог закона који је Влада упутила у скупштинску процедуру требало би да убрза изградњу инфраструктурних објеката, као што је метро у Београду.

Треба убрзати поступке експропријације, а закон предвиђа и да Влада, у случају хитности и угрожености реализације, може да донесе одлуку да се у јавним набавкама примењује посебан поступак за избор стратешког партнера, који би спроводила Владина комисија.

Сличан лекс специјалис усвојен је и за реализацију пројекта "Београд на води".

Када је реч о припремама за изградњу метроа, тренутно се ради планска документација, која не обухвата само метро већ и линије БГ воза и трамваја. Пре почетка изградње неопходно је на Макишком пољу уредити водотокве и одвод кишнице.

"Ради се на геолошком елаборату. Урађен је геодетски снимак обе трасе метроа, вршимо обуку запослених за елементе који ће нам бити потребни при даљем развоју и пројектовању метроа, и касније у изградњи", објашњава директор ЈКП "Београдски метро и воз" Станко Кантар.

Припрема је, каже, две трећине посла. "Имамо свој план, циљ је да 2025. имамо прву вожњу", истакао је Кантар.  

Француска влада предложила је донацију којом ће се финансирати израда студија изводљивости и идејни пројекат.

"Кад се каже да нема планираних средстава за изградњу метроа у буџету, један од разлога је што ћемо имати донацију од девет милиона евра", рекао је Кантар.

Изазован терен 

Када је о прве две линије реч, познате су трасе, места где ће се линије укрштати, распоред станица.

Урађено је много и на испитивању терена, који је у градитељском смислу изазован јер ће се, осим на краћој деоници над земљом кроз Макишко поље, за копање користити кртице које ће пролазити кроз различиту структуру земљишта.

За прве две линије Република треба да обезбеди 4,4 милијарде евра.

"Прва фаза прве линије је милијарду и 860 милиона евра, по генералном пројекту. То су неке цифре које се уклапају у неке стандарде. У зависности од врсте терена, око 100 милиона евра је километар", истакао је Кантар.

Већ су потписани споразуми о сарадњи у изградњи метроа и највероватније ће Кинези обавити грађевински део посла, а Французи ће обезбедили опрему и возове.

С обзиром на то да је реч о огромној инвестицији, ово треба схватити само као могућност, јер ће се о томе тек одлучивати.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво