Повећан број саобраћајних несрећа – шта је узрок

Пребрза вожња и алкохолизам најчешћи су узрочници саобраћајних несрећа. Међутим, често се дешавају и на истом месту и тада се питамо шта није у реду, непрегледна раскрсница, оштра кривина, превелик нагиб, све у свему лоше пројектован или лоше направљен пут. Али, то никада нико није признао. До сада није, а убудуће то ће утврђивати независан, стручни тим.

Професор на саобраћајном факултету Борис Антић каже да РТС да је човек у више од 90 одсто саобраћајних незгода утицао да до незгоде дође.

"Никад није човек изолован, готово увек је то у садејству са неким другим факторима, било да се ради можда о неисправном возилу, о фактору пута, или фактору окружења", каже Антић.

Напомиње да је пут један од значајних утицаних фактора незгода.

"Постоји сет процедура које су важне за пројектовање и анализу путева. Једна од тих процедура је такозвани метод независне оцене", истиче Антић.

Према његовим речима када се догоди саобраћајна незгода са погинулима, полиција која врши увиђај је дужна да у року од 60 дана достави извештај управљачу пута, затим је управљач пута дужан да у року од 30 дана наложи независном тиму да изађе на лице места и утврди да ли је у тој саобраћајној незгоди пут имао некаквих утицаја на настанак незгоде.

Објашњава да управљачу пута независни тим доставља извештај са одређеним предлозима који се усвајају, образлажу или одбијају.

Додаје да ће у року од највише шест месеци од настанка саобраћајне незгоде са погинулим постојати свеобухватан извештај који ће показати да ли је тај пут добринео незгоди, затим ће у року од шест месеци бити изведене практичне мере на побољшању тог места на ком се догодила саобраћајна незгода.

Антић истиче да је Саобраћајни факултет реализовао пројекат независних оцена у Београду.

"Ми смо на Саобраћајном факултету реализовали један пројекат таквих независних оцена у Београду, чак смо излазили истог дана, истог тренутка на место саобраћајне незгоде, верујте ми, јако пуно може да се уочи на самом месту баш када се незгода догодила, ми смо у неких 20 одсто случајева нашли да је нешто могло да допринесе", наглашава Антић.

Напомиње да је потребна само једна квалитетна карика у ланцу да до незгоде не би дошло.

"Ако имате човека који је можда под дејстовм алкохола вози већом брзином и имате још један пут који је на том делу који није баш најквалитетнији, онда све то заједно доведе до незгоде, ако је бар једна карика у ланцу добра и квалитетна неће се догодити незгода, закључује Антић.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво