Увоз половњака без еколошке таксе – велика штета

За пет година, готово пола милиона аутомобила увезено је у Србију већином на физичка лица, без плаћања еколошке таксе, а та навика наставља се и у овој години. Поред материјалне, велика је и еколошка штета. Увозници нових аутомобила кажу да би загађивачи према степену загађења требало да плате и таксу.

Држава Србија је прошле године на 141 хиљаду увезених половних возила изгубила 21 милион евра еколошке таксе јер су та возила уместо преко фирми увезена на физичка лица.

Реч је и о готово 210 милиона тона увезеног отпада јер више од 60 одсто тих возила има стандард еуро 3 и већина не може да се региструје на територији ЕУ одакле најчешће долазе.

Код нас та возила настављају да раде, иако њихови издувни гасови, на пример у Београду, доприносе 14 пута већој загађености од дозвољене.

"Чињеница је да се у Београду већ две године региструје око 50.000 нових аутомобила годишње и то јесте проблем за град. То је тренд који се наставља и ове године", рекао је заменик градоначелника Горан Весић.

Увозници нових возила кажу да они морају да увозе стандард еуро 6 и годишње поред тога плате око четири милиона евра еколошке таксе. Нема дуго најављиване промене закона да се загађивачи казне, а они који не загађују награде.

Увозници нових возила тврде да би и половна возила морала да плаћају еколошку таксу. То и сада законски износи 100 евра по тони увезеног аутомобила, али се та уредба вешто избегева. Тај новац требало би да се користи за рецикалажне центре који треба да еколошки униште велики број возила која ће остати ван употребе наредних година.

Поред тога, нема субвенција државе за куповину електричних и хибридних возила, тако да су резултати развоја еколошке свести веома ниски.

Председник Удружења увозника нових возила Милош Петровић рекао је да од почетка производње, у Србији има једва 120 електричних и око 350 хибридних возила. 

"Надам се да ће раст електричних и хибридних возила бити све већи а самим тим држава мора то да прати са електричним пуњачима и са регулативом без које се неће моћи", додао је Петровић.

Ако наставимо овим темпом увоза половних возила без контроле издувних гасова, у великим градским гужвама нароцито лети када нема ветра, ваздух се може толико загадити да буде опасан по здравље људи. Стручњаци кажу да се нешто под хитно мора променити и у закону, али и у свести надлежних да не бисмо дозивели судбину Скопља или Сарајева где су уведене рестрикције саобраћаја.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво