Рупе на путу, како да возачи наплате штету

После зимске сезоне на коловозу се обично појаве рупе. Многе озбиљно угрожавају безбедност саобраћаја, али и џепове возача ако упадну у њих. Да би се наплатила штета од путарских предузећа процедура је дуга, негде без судског процеса, а негде и са њим траје и по годину дана. У "Путевима Србије" кажу да возачи имају право на одштету и да фирме које одржавају путеве, располажу милионским буџетом за надокнаду штете.

Вожња после зиме може бити и небезбедна и скупа. На путевима је много удраних рупа, често пуних воде. Тешко их је и видети а још теже проценити којом брзином их прећи а да се возило не оштети. Кад се то деси возачи могу да наплате штету.

Али процедура је дуготрајна и прилично компликовна. Најпре треба позвати полицију да сачинити записник на лицу места. Онда осигуравајуће друштво процењује штету. Требало би да имате и снимке са лица места па и сведоке који ће потврдити како је настала штета. И онда пронађете која је фирма задужена за одржавање тог пута и тражите одшету.

Све то урадио је Миле Вукашиновић, али ни после два месеца одговор од путара није добио.

"Вероватно рачунају на то да и онај који је извршио увиђај, обавио све те формалности, поднео документацију наиђе на тај зид ћутања – да ће одустати. Судски процеси су и дуги и нису јефтини, и можда су направли неку калкулацију да им се више исплати да игноришу те наплате штета, а они баш који дођу на суд, њима ће исплатити", каже Миле Вукашиновић, оштећени возач.

У "Путевима Србије" кажу да одмах после снега крпе рупе и на то потроше око пет милијарди динара. Додају да су фирме које одржавају деонице дужне да плате штете настале на њима, па су тако они прошле године платили грађанима око 56 милиона динара одштете.

"Уколико оштећена страна није информисана, које предузеће за путеве одржава ту деоницу на коме је причињена штета, онда се обраћа нама да бисмо му дали тачну информацију ко је управљач пута", каже Зоран Стоисављевић из "Путева Србије".

Накнада и за штете коју проузрокују животиње

Возачи могу наплатити шетету и ако им на пут изађе животиња. Процедура је слична, записник полиције, осигурање, само се захтев за надокнаду штете не подноси путарима.

"Уколико се ради о домаћој животињи одговорност је на власнику животиње, уколико се ради о дивљачи, онда је одговорност на ловачком друштву које управља ловиштем, а уколико се ради о ауто-путу, онда је одговорност на управљачу пута", рекао је Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Возачи треба да знају своја права и да не одустају од надокнаде штете, кажу адвокати. Нико ко је имао уредну документацију није остао без надокнаде, али судски процеси трају и до две године.

Неки су покушали и да зараде на рупама на путу, међутим, патроле на увиђајима их успешно разоткривају, па су бројни покушаји преваре завршени неуспехом.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво