Оштријим законом о туризму против превара

Овог лета чак четири агенције изневериле су путнике и оставиле их и без пара и летовања. Чашу је прелио најновији догађај када 106 ученика из Београда није могло да уђе у хотел у Шпанији јер им агенција није платила боравак. Проблем је у међувремену решен, ђаци се одмарају у Љорет де Мару, а у Mинистарству туризма су одлучни да таквом јавашлуку у раду агенција стану на пут. У плану је доношење новог закона о туризму, почетком следеће године.

Наш закон о туризму је у складу са европским стандардима, али, кажу у ресорном министарству, наши агенти немају развијену пословну свест због чега је нужно пооштрити закон.

Најпре ће се повећати вредност полисе осигурања агенција. За највеће агенције она ће бити пола милиона евра.

"Оно што ћемо урадити новим законом је рангирање организатора путовања по броју путника и у складу с тим увођење неколико категорија лиценци – А, Б и Ц лиценце у зависности од тога колико путника су превезли у прошлој години. Оно што ћемо такође урадити јесте да омогућимо ефикаснији рад туристичкој инспекцији кроз дневно достављање броја продатих аранжмана од стране агенција како би инспекција могла свакодневно да прати колико је аранжмана продато и колико путника иде на путовање", каже Мирослав Кнежевић, државни секретар за туризам.

Поред тога, да би обновиле лиценцу, јануара следеће године, агенције ће, у зависности од величине, бити дужне да положе кеш депозит од 15 хиљада до 50 хиљада евра. Нови закон ће направити и јасну разлику између организатора путовања и посредника, такозваног субагента а то мора бити јасно назначено и у самој пословници.

"Јако је важно коме заправо треба да плати путник, да ли посреднику или организатору. Требало би да то иде директно организатору и то питање треба пооштрити", наводи Вера Божић Трефалт, помоћница министра за инспекцијске пословe.

У Јути која окупља 269 агенција кажу да ће радо бити партнери држави у креирању новог закона о туризму.

"Не можемо законом о туризму исправљати неке друге друштвене аномалије, као што је управни поступак, судски поступци итд, али када дође до кризних ситуација, а долазиће сигурно јер се то дешава свуда у свету, морамо да имамо врло јасан систем и врло једноставан начин да се путници заштите у смислу повраћаја новца, реализације њихових аранжмана на лицу места и то би онда било оно што можемо да урадимо у складу са европском праксом", каже директор Јуте Александар Сеничић.

Агенти који поштено раде озлојеђени су због свега што се овог лета догађа јер им је то нанело велику штету, најпре када је реч о угледу. Сви знају да се поверење тешко стиче а лако губи.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 20. април 2024.
4° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво