Нова ограничења за возаче млађе од 19 година

Возачи млађи од 19 година неће убудуће смети да возе мотоцикле или аутомобиле веће снаге од 80 киловата, забрањено ће им бити и да управљају возилима између 23.00 и 6.00. Кад је реч о алкохолним пићима, за њих ће важити нулта толеранција.

Ово су новине у будућем Закону о безбедности саобраћаја на путевима које је представио начелник Управе саобраћајне полиције Небојша Арсов.

Арсов је на данашњем стручном скупу "Управљање безбедношћу друмског саобраћаја на локалу" рекао да су предложене измене последица "црне статистике" на путевима у Србији, где чак четвртина свих погинулих возача чине млади од 18 до 30 година.

"Из тог разлога су пооштрени услови у изменама и допунама Закона са пробном возачком дозволом, па ће тако они који положе за кола после 19. године имати пробну возачку дозволу две године, док ће они млађи од 19 возити с пробном дозволом до 21. године", каже Арсов и додаје да се пробна возачка дозвола уводи за све А и Б1 категорије возила.

Каже да је Влада прошле године усвојила Закон и доставила га Скупштини, те да се чека следеће заседање како би Закон дошао на дневни ред.

Поред тога, младима ће бити забрањено да управљају возилима снаге преко 80 киловата, а брзина којом се крећу је ограничена на 90 процената од постављеног ограничења на путу, односно на ауто-путу ће то бити 110 километара на час, објашњава Арсов.

"Период у којем неће смети да управљају возилом је од 23.00 до 6.00 ујутро и максимално три особе ће смети да буду у колима", каже он уз напомену да за њих важи нулта толеранција када је у питању алкохол.

Такође, објашњава, повећане су казне са пет на 10.000 динара за младе возаче који не буду користили кацигу или појас, као и за коришћење мобилних телефона током вожње.

Арсов посебно истиче измену у будућем закону која ће строго кажњавати све оне који држе дете млађе од 12 година у крилу током вожње.

Насилничком вожњом сматраће се ако неко вози 140 тамо где је ограничење 50 километара на сат, а казна ће у том случају са 100.000 бити повећана на 120.000 динара, што важи и у случају да возач одбије да саобраћајцу дâ податке о возилу.

"Повреде у саобраћају су један од три водећа узрока смрти у старосној групи од пет до 44 године у Србији. Развијене земље ЕУ су још седамдесетих година кренуле у развијање идеје управљања безбедношћу саобраћаја и од те идеје су доста напредовале", каже Арсов, уз оцену да је Србија још далеко од развијања система управљања безбедношћу саобраћаја.

Статистика показује да је у последњих десет година у Србији погинуло око 6.800 особа, а прошле године је 580 људи изгубило живот на путевима у нашој земљи.

Број тешких телесних повреда у саобраћајним незгодама је огроман, каже Арсов, око 39.000 лица је у задњих десет година задобило тешке телесне повреде.

Велики број њих су, каже, остали трајни инвалиди и последице саобраћајне незгоде ће имати до краја живота.

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво