Недовољно квалификованих возача у Србији

Готово у свим европским државама недостаје квалификованих возача. Статистика показује да је, од 36 држава, у чак 23 радно место возача међу првих десет које послодавци најтеже попуњавају. Због тога већина европских држава има стално отворене конкурсе за пријем квалитетних возача, које увелико користе и наши држављани јер им се више исплати да возе у било којој од тих земаља.

У Србији има 100.000 привредних возила, од којих је 10.000 у међународном превозу, а за њихово коришћење потребно је 120.000 возача и још око 20.000 људи који ће возила одржавати.

Наш школски систем није прилагођен потребама привреде и, ако се овако настави, нећемо моћи да обезбедимо 140.000 људи који ће радити у транспорту путника, а извоз због недостатка домаћег превоза може поскупети за 20 одсто, кажу у Привредној комори Србије.

"Србија мора годишње да обучава и производи око 2.000 возача да би задовољила и међународне и домаће превознике и аутобусе, како бисмо имали безбедне возаче у свим сегментима", рекао је Душан Николић из ПКС-а.

Да би се овакава ситуација превазишла, Удружње превозника Међународни транспорт нуди школовање и преквалификацију возача са Б на Ц и Д категорију, уз обавезу да се уложена средства у обуку, која су око 1.500 евра, врате за две године.

"Хтели смо да кренемо са пробном групом, да прођемо сваки корак. Када будемо објавили на целој територији Србије, мислим да ће бити велики одзив", каже Александар Спасић из тог удружења.

У Србији се тренутно за возаче школује мање од 3.000 ученика, а потребе су око 5.000 годишње.

Дошколовање кошта 1.500 евра, а то је трошак који већина младих возача себи не може да приушти, па је једини спас да превозници који имају возне паркове стипендирају младе возаче, јер ускоро неће моћи ни да их пронађу, кажу у Привредној Комори Србије.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво