Читај ми!

Најрађа куповина у комшијској радњи

Према истраживању, купцима у Србији, без обзира на дебљину новчаника, дража најближа продавница од било које друге. На другом месту је асортиман, а цена је тек трећа.

Ако бисте анкетирали потрошаче, већина би рекла да спада у категорију која не може да поднесе додатно стезање каиша. Ипак, истраживања показују да је просечан српски купац, често спреман да плати више само да би куповину обавио у најближој продавници.

Према подацима агенције Ге-Еф-Ка, потрошачу је најважнија близина продајног објекта. Цена робе је на трећем месту.

Недељна куповина обично је до детаља испланирана. Тада углавном идемо у веће маркете, са подужим списком. Све чешће са дигитроном, па пре него што и дођемо на касу, знамо колико смо потрошили. Ипак, у журби, куповину је најлакше обавити у комшилуку.

Грађани кажу да су им приликом куповине важни време које порведу у продавници, квалитет и цена производа.

Правило или изузетак, тек резултати скорашњег истраживања су показали да су нам најважнији близина продавнице, затим широк асортиман, па тек онда цена.

Ови резултати не показују ништа о куповној моћи, али потврђују изреку да је време новац, кажу неки економски стручњаци.

"Већина људи уствари цени да је боље да имају или квалитетно слободно време или да могу више да раде и нешто зараде него да због уштеда које су прилично мале на мањим куповинама проводе дуже времена у тој активности, каже Александар Стевановић, економиста.

Велики трговци имају стручњаке који знају којим маркетиншкимн триковима да привуку и задрже купца. Тако, рецимо, није случајно што је воће на улазу, а хлеб на самом крају продавнице, па док стигнете до њега, пажњу вам привуку и артикли које нисте имали намеру да купите. А на каси - чоколадице и жваке.

"Изузетно је важно да се производ који је најтраженији или који се у том тренутку промовише налази у висини очију, такође изузетно је важно и распоред боја, он треба да буде мотивишућ и уједно пријатан за оне који купују", каже Мартина Петровић из компаније "Делез".

Мале трговине као свој адут виде локацију и то је део њиховог маркетинга који они морају да искористе.

"Међутим не смеју га злоупотребити. То значи да те цене, поготово основних намирница, не треба да буду надуване зато што им је то на домак руке или зато што је то отворено, рецимо, негде недељом поподне", каже Слободан Еремић из Националне организације потрошача Србије.

И то је за добру зараду често и довољно. Ретко ко за време паузе на послу може да трага за повољним ценама. Тада се улази у најближу продавницу.

И многим пензионерима значе оближњи киосци, без обзира на то што у њима не добијају попуст.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво