Portret - Bisera Veletanlić

Bisera Veletanlić, pevačica džez i zabavne muzike, jedan je od sinonima za domaće šlagere i festivale sedamdesetih godina prošlog veka. Prvi put je javno nastupila 1960. godine u emisiji „Mikrofon je vaš", a na zagrebačkoj televiziji je debitovala 1963. godine u duetu sa sestrom Senkom. Prvu singl ploču „Crveni cvet" snimila je 1964. godine. „Opatija", „Vaš šlager sezone", „Beogradsko proleće", „Zagrebfest", „Split", „MESAM", samo su neki od brojnih muzičkih festivala na kojima je učestvovala i osvajala nagrade stručnog žirija. Bila je u pravom smislu reči festivalska zvezda sedamdesetih godina. Njena muzika predstavlja stilsku mešavinu šansona, domaćih šlagera i džeza. Zajedno sa Arsenom Dedićem, 1971. godine je na "Beogradskom proleću" otpevala sada već legendarnu pesmu „Ne plači". Ipak, najuspešniju saradnju je ostvarila sa Kornelijem Kovačem („Ručak za dvoje", „Zlatni dan"). Sa Goranom Bregovićem je 1975. snimila „Šta ću, nano, dragi mi je ljut", da bi 1984. godine istu pesmu poznati kantautor snimio sa svojim „Bijelim dugmetom" pod imenom „Lipe cvatu". Biserinu bogatu muzičku karijeru obeležili su brojni hitovi koji se i danas rado slušaju: „Zlatni dan", „Milo moje", „Ručak za dvoje", „Ne plači", „A ja te znam", „Ti si čovjek moj", „Baj, baj, baj", „Aha, aha", „Divni mladići Beograda"... Saradnja sa grupom Darkvud dab približila je njen specifični muzički identitet i mlađoj publici. Pored muzike, Bisera Veletanlić se bavila i glumom u filmovima i TV serijama, ali i slikarstvom. Dobitnica je Nagrade za životno delo Festivala „Nišvil". 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво