Vreme muzike

Gost emisije je kompozitor Vladimir Korać.

Sa ovim mladim umetnikom razgovaramo u susret koncertu koji će biti održan 5. novembra, kada će premijerno biti izvedena kompozicija „Event Horizon" za kamerni ansambl i elektroniku, što je deo Koraćevog doktorskog umetničkog projekta.

Korać je najpre studirao na Odseku za opštu muzičku pedagogiju, a potom je na Odseku za kompoziciju, u klasi Srđana Hofmana, završio osnovne i master studije. Trenutno je student doktorskih studija kompozicije na istom fakultetu, u klasi Zorana Erića.

Tokom prvih godina doktorskih studija bio je angažovan kao saradnik u nastavi na Katedri za kompoziciju i orkestraciju. Takođe je radio i kao profesor u Muzičkoj školi „Josif Marinković" u Zrenjaninu, na Odseku za dizajn zvuka, gde je predavao stručne predmete (Tehnologija zvučno-muzičkog procesa ‒ AUDIO, Tehnologija zvučno-muzičkog procesa ‒MIDI, Osnove dizajna zvuka za medije, Uvod u elektro-akustičku kompoziciju i Savremenu harmoniju). Od oktobra 2016. godine do oktobra 2017. godine bio je zaposlen na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu kao asistent za užu teorijsko-umetničku oblast Muzička teorija na Odseku za muzičku teoriju, a od oktobra 2017. godine radi kao asistent na Katedri za kompoziciju na istom fakultetu.

Usavršavao se na brojnim majstorskim kursevima i radionicama kompozicije u zemlji i inostranstvu (Zoran Jerković, Pol Pinjon, Lari Alen Smit, Najdžel Ozborn i dr). U okviru festivala savremene muzike „Donaueschinger Musiktage", u Donauešingenu, pohađao je brojna muzikološka predavanja u okviru programa za mlade kompozitore „Next Generation" (2013).

Njegov dosadašnji kompozitorski opus obuhvata dela za solo instrumente, različite kamerne ansamble, za simfonijski orkestar, kao i elektro-akustičke radove. Posebno se ističu: gudački kvartet Lasciatemi morire (snimljen za kompakt-disk pod nazivom Fast Forward), gudački kvartet Concertone (objavljen 2014. godine), Cantus  za simfonijski orkestar (koji je 2015. snimio Simfonijski orkestar RTS-a), kvartet saksofona Fragments of Green (dobio je prvu nagradu na Konkursu za savremenu kompoziciju „Rudolf Bruči" u Novom Sadu 2015. godine), Inside the Particles  (objavljen na kompakt-disku Violončelo +1 Ansambla za novu muziku Gradilište) i druge.

Njegove kompozicije su izvodili renomirani domaći ansambli: Gudači Sv. Đorđa, trio „Weissburg", kvartet „Concertone" i drugi.

Kompozicije Vladimira Koraća izvođene su širom Srbije, u mnogim gradovima Austrije, te u Švajcarskoj, Slovačkoj, Grčkoj, Španiji, Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj, na festivalima: KoMA ‒ Beograd (2009, 2010, 2011, 2012, 2013 i 2017), ), Festum (2014), KompArt  ‒ Novi Sad (2011), Summer academy Prag-Wien-Budapest-Murzzuschlag (2011), Sarajevo Sonic Studio (2013), Izlog suvremenog zvuka ‒ Zagreb (2015), Vienna International Saxfest (2016), Lange nacht der zeitgenössische music ‒ Cirih (2016), Nomus (2017); Međunarodna tribina kompozitora ‒ Beograd (2017, 2018); World Saxophone Congress ‒ Zagreb (2018); Delian Academy ‒ Mikonos (2018).

Vladimir Korać bio je član žirija na Drugom i Trećem međunarodnom pijanističkom takmičenju u Smederevu (2015. i 2016. godine) u kategoriji Kompozicija.

U okviru Letnje škole Univerziteta umetnosti u Beogradu ‒ Istraživačka stanica Petnica ‒ 2017. godine bio je, pored Svetlane Savić, jedan od mentora na radionici Elektro-akustička kompozicija.

Poslednjih nekoliko godina bavi se i izvođenjem elektronike na koncertima savremene muzike. Najznačajniji nastup te vrste ostvario je kao član „Ensemble for New Music Belgrade" i kao predstavnik FMU u okviru projekta ROSTRUM (elektronika, video i dirigent) ‒ Brisel, Beograd 2018. godine.

U okviru stvaralaštva van koncertnog podijuma najistaknutiju saradnju ima sa koreografom Milošem Sofrenovićem. Najznačajnija je njihova saradnja na koreodrami „Meduza: Duhovi Silvije Plat", koja je rađena za Istarsko narodno kazalište u Puli, a premijerno je izvedena 29. aprila 2019, u okviru obeležavanja Svetskog dana igre. Još jedan od većih, celovečernjih projekata bila je saradnja sa pesnikom Aleksandrom Šurbatovićem i rad na zvučnoj poemi „Atlas troje", izvedena premijerno u galeriji Artget (2017).

Vladimir Korać je i kao aranžer najviše sarađivao sa Gudačima Sv. Đorđa i ansamblom Metamorfozis, kao i sa istaknutim domaćim umetnicima: Jovanom Kolundžijom, Stefanom Milenkovićem, Zoranom Todorovićem, Sašom Mirkovićem i drugima.

Posebno uspešnim su se pokazali aranžmani Geršvinovih Tri prelida za violinu i gudače, koji su rađeni za Stefana Milenkovića, i aranžmani Pučinijevih solo pesama za tenor i klavir, kao i Belinijevih i Tostijevih, koje je premijerno, u aranžmanu za tenor i gudački orkestar, izveo Zoran Todorović sa Gudačima Sv. Đorđa na Kolarcu, u Beogradu (2013). Taj koncert je u izboru časopisa „Muzika klasika" dobio nagradu za koncert godine.

Autor i voditelj emisije: Ana Ćirica

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво