Gramofonija – Dela Ludviga van Betovena

Reprodukujemo snimke Koncerta za klavir i orkestar broj 3 i Varijacija na originalnu temu u izvođenju pijaniste Rišarda Baksta i članova Narodne filharmonije iz Varšave pod upravom Stanislava Vislockog. Emitujemo zapise sa ploče koju je objavila produkcijska kuća Poljske ploče 1963. godine.

Priliku za prve svetske turneje Rišard Bakst je dobio nakon osvajanja nagrade na Međunarodnom pijanističkom takmičenju „Frederik Šopen" 1949. godine, te je nastupio na nizu koncerata u Evropi, Americi i na Dalekom istoku. Iako se afirmisao pre svega kao interpretator Šopenovih dela, na svom repertoaru je često imao i kompozicije savremenih autora, a posebnu pažnju je pridavao Betovenovim ostvarenjima za klavir sa kojima je imao i diskografskih uspeha. Pored ploče koju večeras emitujemo, a koja je imala i jedno svoje reizdanje, svakako je najuspešniji Bakstov snimak onaj sa Betovenovim sonatama objavljen 1966. u Poljskoj, a tri godine kasnije i za američku Kolumbiju, što je ujedno i jedan od retkih snimaka ovog pijaniste koji je objavljen i na optičkom nosaču. Snimke Betovenovog koncerta i Varijacija zabeležio je Antonji Karužas, koji je sa Bakstom sarađivao i na albumu sa Mendelsonovom muzikom.

Programski komentar za ovo izdanje je napisao muzikolog Januš Ekiert, koji je sa poljskim državnim izdavačem sarađivao još od pedesetih godina, a široj javnosti je poznat kao autor jedne od Šopenovih biografija. Pored ovog, Ekiert je sa Bakstom sarađivao još i na pomenutom izdanju sa Betovenovim sonatama, kao i na ploči posvećenoj Šumanovim ostvarenjima.

Autor Milan Milojković
Urednica Sanja Kunjadić

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво