Читај ми!

Umetnost interpretacije – Gzavije de Mestr

Večerašnju emisiju posvećujemo francuskom harfisti i njegovim interpretacijama dela Feliksa Godfroa, Alesandra Marčela, Kristofa Vilibalda Gluka i Johana Krumpholca.

Rođen u Tulonu 1973, De Mestr je sa šesnaest godina osvojio prvo mesto na međunarodnom takmičenju harfista u Parizu, da bi potom pobeđivao i na takmičenjima u Kardifu, Minhenu, Beču, Jerusalimu i Sjedinjenim Američkim Državama. Godine 1998. ušao je u anale kao prvi francuski muzičar koji je postao član Bečke filharmonije.

De Mestr je kao solista nastupao sa vodećim svetskim dirigentima i najznačajnijim orkestrima. Za njega je bila značajna turneja sa Bečkom filharmonijom pod upravom Danijelea Gatija, kada je kao solista nastupio u amsterdamskom Konserthebauu, kelnskoj Filharmoniji i bečkom Koncerthausu 2009. godine. Iste godine osvojio je i Eho klasik nagradu za instrumentalistu godine, što ga je dodatno ohrabrilo u odluci da 2010. godine napusti orkestar Bečke filharmonije i u potpunosti se posveti solističkoj karijeri.

Pored standardnog repertoara za harfu, koji obuhvata pre svega dela autora 18. i 19. veka, De Mestr je objavio i albume na kojima se nalaze aranžmani popularnih dela klasične literature. Jedan od njih je i Koncert u De molu Alesandra Marčela, originalno napisan za obou.

Ovaj francuski harfista, koji od 2001. godine radi kao profesor na Muzičkoj akademiji u Hamburgu, posvećen je i izvođenju kamerne muzike, kroz saradnju sa najznačajnijim solistima današnjice. Među njima su Izabele Faust, Aleksandar Meljnikov, Žan-Gijen Keras, Dijana Damrau, Antoan Tamesti i drugi.

Pored popularizacije harfe kao solističkog instrumenta, De Mestr je zaslužan i za nastanak brojnih novih dela za ovaj instrument, koja su, između ostalih, komponovali i Kšištof Penderecki i Kaija Sarijaho. Osim toga, na njegovu inicijativu nastali su i brojni aranžmani za harfu drugih popularnih kompozicija, za koja je gotovo bilo nezamislivo da mogu da se izvedu na ovom instrumentu. Zahvaljujući svemu ovome, ali i izuzetnoj harizmi i atraktivnom scenskom nastupu, De Mestr danas uživa reputaciju jednog od najcenjenijih solista svoje generacije.

Urednica emisije: Ivana Neimarević

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво