Читај ми!

Imaginarni pejzaži – Biosfera: Shortwave Memories

Veteran elektronske ambijentalne i tehno-minimal scene, objavio je album inspirisan post-pank elektronskom muzikom kasnih sedamdesetih i ranih osamdesetih godina 20. veka, koju su posebno gajili producenti Martin Henet i Danijel Miler, osnivač etikete Mjut.

Za razliku od prethodnih albuma gde je radio sa semplovima i softverima, Geir Jensen se vratio analognoj opremi, odnosno hardveru s kraja sedamdesetih i početka osamdesetih godina. Većina ovih uređanja nema mogućnost podešavanja parametara unapred, niti memorijski prostor, tako da je zvuke morao da pravi ispočetka. No, njegova ideja nije bila da rekreira zvučni svet tog perioda, već da dobije šansu da koristi iste instrumente i posveti pažnju detaljima kao što su to radili navedeni producenti.

Album Shortwave Memories oblikovan je kao kontinuirano zvučno putovanje kroz svet prepoznatiljvog Jensenovog izraza, u kojima se prepliću odseci 'lakog' zvučanja, sa masivnijim zvukom melodija i akorada na sintiju. Na ovom albumu, mogu se uočiti elementi različitih žanrova sa kojima je Jensen radio u proteklih trideset godina, ali on se ne može svrstati ni u jednu od tih kategorija do kraja. Premda se odvija oko ritma, muzika nije plesna, kao što nije isključivo tehno, ambijentalna ili rejv. Deluje da se radi o živopisnim pejzažima koje povezuje brujanjem oscilatora, tepisima zvuka toplih boja i klizećim arpeđima. U tom smislu, način oblikovanja materijala i zvučni rezulat bliži je dabu nego beskraju tehna.

Urednica: Sanja Kunjadić

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво