Muzika viva – 30. Međunarodna tribina kompozitora u Beogradu

U večerašnjoj emisiji možete pratiti snimak koncerta održanog 8. oktobra prošle godine u Studentskom kulturnom centru u Beogradu, u okviru drugog dana ove najznačajnije smotre savremenog stvaralaštva u našoj zemlji. Na programu su bila dela Marka Kovača, Milane Stojadinović Milić, Dijane Čemerite, Svetlane Savić, Branke Popović i Karlhajnca Štokhauzena.

Na početku koncerta izvedena je kompozicija Marko Kraljević i vila - tužbalica za tri svirača Marka Kovača. Ovaj kompozitor je osnovne i master studije završio u klasi Isidore Žebeljan, a danas je aktivan i kao pijanista, ali i muzički producent Simfonijskog orkestra i Hora Radio-televizije Srbije i Beogradske filharmonije. Delo koje ćete čuti, prema rečima autora, nastalo je kao plod traganja autora za inspiracijom u muzici imaginarnog paganskog Balkana.

U nastavku emisije sledi kompozicija Tristeca za Dragana Milane Stojadinović Milić. Ova kompozicija za klavir nastala je 2018. na inicijativu pijanistkinje Maje Rajković koja će je i izvesti, a inspirisana je uspomenom na Dragana Šljivančanina, zvucima i predelima koje je on voleo i u kojima je nalazio sreću i mir.

Potom ćete slušati Mesečevu pesmu Dijane Čemerite za blok flautu i harmoniku. Delo ove litvanske kompozitorke, rođene 1984. godine, nastalo je kao reakcija na vest o bolesti bliskog člana porodice. Prema rečima autorke, u njemu je ona načinila „muzički portret svoje duše, sa svim emocijama koje sam tada osećala, uključujući divne trenutke iz mog detinjstva". Delo je osvojilo nagradu za najbolje ostvarenje u kategoriji kamerne i instrumentalne muzike u 2019. godini u izboru Litvanskog udruženja kompozitora.

Ostvarenje Svetlane Savić pod nazivom Orfej u glavnom gradu za glas i elektroniku, po svojoj formi, ali i širokom ekspresivnom rasponu, predstavlja mini-kantatu, zasnovanu na poemi Saše Radojčića. Prema rečima autorke, ona je poemu iskoristila u integralnoj formi, ne menjajući ili skraćujući ijedan njen deo kako bi je prilagodila muzici. U pesmi je opisan gotovo apokaliptični scenario, po kojem na grad pada velika bomba, ubijajući „siromašne, gladne" ali i „glad, stid i greh".

Emisiju završavamo kompozicijom Hammers and Air (Čekići i vazduh) Branke Popović. Ovo delo napisano je za harmoniku i klavir, a autorka je inspiraciju pronašla u načinima dobijanja zvuka na dva instrumenta sa klavijaturama, ispitujući „dve strane iste pojavnosti".

Urednica Ivana Neimarević

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво