Читај ми!

Sa beogradskih scena – 18. festival „Čembalo, živa umetnost”

Snimak koncerta Ane Marije Krajnc, zabeležen 11. decembra prošle godine u Svečanoj sali Doma Vojske Srbije u Beogradu. Resital je organizovan u okviru 18. izdanja festivala „Čembalo, živa umetnost”, a snimak smo dobili zahvaljujući organizatorima – Kulturnom centru Beograda.

Slovenačku čembalistkinju, orguljašicu i pijanistkinju Anu Mariju Krajnc, kritika ocenjuje kao jednu od najtalentovanijih mladih umetnica. Studirala je na Akademiji za muziku u Ljubljani, čembalo u klasi profesora Egona Mihajlovića i orgulje u klasi profesora Dalibora Miklavčiča. Trenutno živi u Milanu gde se usavršava u klasi renomiranog italijanskog stručnjaka za ranu muziku i periodne klavijaturne instrument, profesora Lorenca Gijelmija. 

Muzička kritika naročito ističe njene zrele interpretacije baroknih kompozitora, što se dovodi u vezu i sa dobrom izvođačkom školom. Odmeren pristup, upečatljivi kontrasti u kompozicijama zasnovanim na varijacionom principu, te ritmička preciznost i dobra artikulacija, neke su od odlika interpretacija Ane Marije Krajnc. Prema rečima Srđana Teparića, muzičkog teoretičara i docenta na Katedri za muzičku teoriju Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, na ovom koncertu Krajncova je kroz krajnje iščišćenu fakturnu sliku pokazala raznovsrne karaktere izvedenih kompozicija.

U interpretaciji Ane Marije Krajnc slušaćete: Kanconu broj 4 Đovanija Paola Čime, Varijacije na stihove Moj mladi život ima kraj Jana Pitersona Svelinka, Englesku svitu broj 3 u ge-molu Johana Sebastijana Baha i odlomke iz Kapriča u ge-molu Johana Jozefa Fuksa.

Urednica emisije: Marija Vuković

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво