Iz arhive Radio Beograda – Nataša Veljković

Emisija je posvećena našoj istaknutoj pijanistkinji Nataši Veljković, koja živi i radi u Beču, gde od 1993. godine predaje na Univerzitetu za muziku i izvođačke umetnosti. Slušaćete odlomke sa koncerata koje je održala 13. juna 1988. godine u Srpskoj akademiji nauka i umetnosti u Beogradu i 10. oktobra 1994. godine, u okviru 26. Bemusa.

Nataša Veljković međunarodni ugled stekla je interpretirajući dela Mocarta, da bi vremenom svoj repertoar proširila i ostvarenjima drugih autora. Nakon početnog muzičkog obrazovanja u Beogradu, kao najmlađi student u Jugoslaviji, a potom i u Austriji, Nataša Veljković je diplomu stekla na Bečkom univerzitetu za muziku i scenske umetnosti u klasi Pola Badura-Skode. Usavršavala se na Džulijard školi u Njujorku i na Ženevskom konzervatorijumu. Svoje školovanje u različitim kulturnim sredinama i u važnim muzičkim centrima, prokomentarisala je na sledeći način: „Moj odgovor je da ne može jedna sredina da ponudi nešto umetniku, ako on sam nije spreman da se prema njoj otvori, da otvori sva čula... ako sam ne krene u potragu za novim" – reči su Nataše Veljković objavljene u dnevnom listu Politika, 24. oktobra 2017. godine.

Švajcarska kritičarka Mirjam Tetaz je o našoj umetnici 1988. godine, između ostalog, napisala sledeće: „...njena zvučnost je istovremeno snažna i mekih preliva, tehnika laka i besprekorna, ton herojski, ali bez patetike".

Na početku emisije čućete deo koncerta koji je Nataša Veljković u saradnji sa sopranistkinjom Naoko Okada održala 13. juna 1988. godine u Srpskoj akademiji nauka i umetnosti u Beogradu. Tom prilikom, ove umetnice izvele su pesme i arije Alesandra Skarlatija, Volfganga Amadeusa Mocarta i Franca Šuberta.

U nastavku sledi snimak sa koncerta koji je naša pijanistkinja održala 10. oktobra 1994. godine, u okviru 26. Bemusa. Te godine, Veljkovićeva je na festivalu nastupila dva puta, a na koncertu čiji deo večeras reprodukujemo, po pisanju tadašnje štampe, nije bila zainteresovana za vatromet pijanističkog virtuoziteta, već se okrenula karakternim komadima. U tom smislu, publici je predstavila program sačinjen od dela Šumana, Lista i Šuberta. Prema pisanju dugogodišnjeg novinara Politike, Vladimira Stefanovića, koncert je „bio u znaku velikog umetničkog događaja: puna sala, mnogo aplauza, superlativi kritike" – a ove njegove reči objavljene su 18. oktobra 1994. godine.

Urednica emisije Marija Vuković

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво