Читај ми!

Kompozitor meseca – Igor Stravinski

Nastavljamo ciklus koji ovog jula i avgusta posvećujemo obeležavanju pedeset godina od smrti Igora Stravinskog.

Nakon smrti svog učitelja Nikolaja Rimskog-Korsakova, Stravinski je nastavio da se bavi komponovanjem, duboko verujući da će njegova dela ostati neprimećena. Ipak, njegove orkestarske kompozicije kao što su Fantastični skerco, Vatromet i Posmrtna pesma koju je posvetio svom preminulom mentoru naišle su na izuzetno pozitivne reakcije publike i kritike. Godine 1909. dobio je ponudu od Sergeja Djagiljeva da učestvuje u orkestriranju baleta Šopinijana Mihaila Fokina, a u isto vreme radio je na skicama za svoju operu Car i slavuj, zasnovanu na bajkama Hansa Kristijana Andersena. Nakon premijere baleta Šopinijana u Parizu 1909. godine, kritičari su Stravinskom i Djagiljevu zamerili nedostatak inovativnosti. Djagiljev je stoga odlučio da na ove kritike odgovori novom porudžbinom, baletom zasnovanim na tradicionalnoj ruskoj bajci, Žar ptici. Proces tokom kojeg je došlo do odluke da muziku na kraju napiše Stravinski ostao je nepoznat, premda je bilo poznato da je sam Djagiljev bio oduševljen njegovim talentom. Najveći deo završio je krajem 1909. i tokom prve polovine 1910. godine, prvo klavirsku verziju a potom i orkestarsku, koja je premijerno izvedena u Pariskoj operi i koja je doživela spektakularan uspeh. Ovim delom Djagiljev i Stravinski započeli su uspešnu saradnju, iz koje će potom nastati i Petruška, Pulčinela, Posvećenja proleća i drugi baleti.

Autorka emisije Jelena Damjanović

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво