Читај ми!

Vek harmonike – Interpretacije Genadija Rotarija

Predstavićemo digitalni album „Elegija” Genadija Rotarija, objavljen u julu 2020. godine.

Genadij Rotari rođen je u Moldaviji 1991. godine, a studije harmonike pohađao je na Konzervatorijumu „Đuzepe Tartini” u Trstu, u klasi profesora Korada Rojca, koji ga je, kako sam Rotari kaže, usmeravao ka razumevanju i ljubavi prema savremenoj muzici. Nastavio je da se usavršava na tom polju, te je iz iste oblasti magistrirao na Visokoj školi za muziku i teatar u Minhenu, u klasi Krasimira Štereva. Trenutno predaje harmoniku u školama u Austriji i Nemačkoj, kao i na Jadranskom koledžu u u Italiji. 

U julu 2020. godine, u saradnji sa izdavačkom kućom Elektramjuzik, Genadij Rotari je objavio digitalni album pod nazivom Elegija. Elektramjuzik, koja nam je ustupila pomenuti materijal, je neprofitna organizacija iz Strazbura, osnovana 2003. godine. U to vreme, bili su među prvima koji su pokrenuli veb radio, kao i TV internet program posvećen ekperimentalnoj muzici i zvučnoj umetnosti, sa ciljem da predstave ostvarenja koja su van glavnih tokova muzičke insustrije. 

Album Elegija Genadija Rotarija predstavlja kolekciju njegovih privatnih snimaka sa koncerata i nastupa, a koji se do sada nisu našli na fizički objavljenim albumima. 

Sa ovog digitalnog izdanja prvo ćete čuti kopoziciju Sazvežđe maslačka, koju je 2017. godine Korado Rojac komponovao upravo za Rotarija. Prema rečima autora, kontradiktornim naslovom želeo je da predstavi „mesto duše”, različito za svakog čoveka. Tako je povezao sazvežđe, koje je čvrste forme, sa vazdušastim belim lopticama precvetalog maslačka čije je postojanje krhko. Prevedno na muzički jezik, autor istražuje čitavu paletu boja harmonike koju preliva iz ekstremno virtuoznih delova ka lirskim odsecima. Snimak je zabeležen na Muzičkoj akademiji u Bazelu, na zajedničkom koncertu ovih umetnika. 

Druga numera na albumu je kompozicija Snefru Alberta Posadasa iz 2002. godine. Autor crpi inspiraciju iz matematičke projekcije egipatskih piramida, a polifonim diskursom između elektronike i harmonike, koje posmatra kao jedan instrument, želi da uspostavi najbliži mogući odnos između arhitekture i muzike, odnosno, kako sam Posadas kaže, da transponuje arhitektonski prostor u muzičko vreme. Snimak je zabeležen tokom probe pred koncert u Darmštatu u Nemačkoj.

Slede ostvarenja pod nazivom Akrilne smeše broj 2 Luiđija Manfrina i Elegija za harmoniku u gudački orkestar italijanskog kompozitora iz Bostona, Gabrijelea Vanonija. Istraživanje tačaka u kojima se zvuk gudačkih instrumenata i harmonike stapaju je ono što je glavna karakteristika ove kompozicije, a snimak koji ćete čuti zabeležen je u martu 2016. godine u Gradskom kazalištu u Puli, u Hrvatskoj. Sa Rotarijem nastupaju članovi Gudačkog orkestra Muzičke akademije u Ljubljani.

Na kraju emisije čućete još jednu kompoziciju sa živih nastupa Genadija Rotarija, a koja se nije našla na albumu Elegija, u izvođenju Trija harmonika koji čine Krasimir Šterev, Genadij Rotari i Mirko Jevtović. Snimak je zabeležen na Festivalu „Ažurirani zvuk”, 14. jula 2016. godine u Tel Avivu.

Urednica emisije Marija Vuković



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво