Muzika viva

Dela Ane Korsun i Brigite Muntendrof izvedena na prošlogodišnjim Danima nove kamerne muzike u Vitenu, održanim, zbog pandemijskih mera, u formatu radijskog koncerta i lajv strima na programu i sajtu Zapadnonemačkog radija WDR. Festival je bio posvećen pre svega do sada neobjavljenim kompozicijama, često eksperimentalnog usmerenja, koje su tako našle svoj put do publike.

Ana Korsun je ukrajinska kompozitora rođena 1986. godine, koja je do sada razvila zavidnu internacionalnu karijeru, a njena dela su između ostalog predstavljana i na Međunarodnoj tribini kompozitora u Beogradu. Studirala je kompoziciju u Kijevu i u Minhenu kod Morica Egerta. U svojim delima kombinuje kompoziciju, instalaciju, performans i saund art, sarađujući sa profesionalnim muzičarima, muzičarima-amaterima, ali i sa osobama bez prethodnog muzičkog znanja.

Ostvarenje Priviđenje Ane Korsun napisano je za dve muzičke testere, dve violine, dva violinčela i klavijature, a izveo ga je ansambl Modern pod upravom Lin Liao. Ova procesualna kompozicija, sporih promena, bazira se na odzvucima ležećih tonova i njihovih alikovotnih nizova. 

Nemačko-austrijska kompozitorka Brigite Muntendorf, rođena 1982. godine, stvara muziku koja obitava na razmeđi različitih umetničkih formi i izražajnih sredstava, obraćajući se pre svega sferi multimedijalnih radova i eksperimentalnog muzičkog pozorišta. Muntendorf razume muziku ne samo kao "umetnost zvuka" već i kao socijalni i estetički fenomen obeležen prisustvom novih digitalnih medija. 

Audio-vizuelna kompozicija Teatar odjeka sabira tri dela posvećena klavirskom duu Graušumaher koja je Muntendorf ostvarila u periodu između 2014. i 2017. godine. Kako autorka kaže ova dela-instalacije su „portreti dvojice muzičara koji nastupaju, putuju i probaju zajedno više od dvadeset osam godina – portreti njihovog fizičkog prisustva i glasova takođe”. Osnovni komunikacijski medij ovog audiovizuelno dela su filmski zapisi dua Graušumaher. Mi čujemo da duo svira, ali ih nikada ne vidimo da to rade, već prisustvujemo različitim interakcijama dvojice svirača snimljenih izbliza, koreografskim pokretima i gestovima koji proizilaze iz tehnike sviranja klavira ili iz fizičke pojave muzičara, u okvirima eksperimentalnog video rada. Krajnji rezultat se najviše približava radiofonskom ostvarenju u kojem se spajaju semplovi, vokalni odlomci, klavirske deonice i elektronske matrice koje u sinergiji sa video radom "izlažu" dvojicu pijanista kao umetničku instalaciju po sebi. U emisiji ćete čuti radijski miks ovog dela. 

Urednica Ksenija Stevanović



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво