Umetnik u rezonanci – Ben Frost

U dve večerašnje emisije ciklusa UMETNIK U REZONANCI možete slušati razgovor sa australijskim umetnikom Benom Frostom koji su, tokom RESONATE festivala, održanog od 13. do 18. aprila u Beogradu, vodili Sanja Kunjadić i Nemanja Mitrović.

Povod za gostovanje ovog umetnika bio je njegov najnoviji album AURORA, jedan od najzapaženijih albuma 2014. godine. Ovo ostvarenje je izazvalo podeljena mišljenja zbog svoje agresivne prirode zvuka i efekta koji on proizvodi kod slušalaca. Frost je vešto iskoristio prijemčive elemente klupske muzike u tri ključne numere albuma („Nolan", „Venter" i „Sola Fide") kako bi ispitao fizičko-estetske granice tolerancije slušalaca. Međutim, on je skrenuo pažnju na sebe i drugim umetničkim formama među kojima treba izdvojiti operu The Wasp Factory i video instalaciju The Enclave.

Opera The Wasp Factory  je Frostova adaptacija čuvenog romana Iana Benksa i prikazana je na festivalu u Bregencu kao i u Kovent Gardenu u Londonu. Razgovarali smo sa Benom Frostom o njegovoj izrazito eksperimentalnoj i slobodnoj adaptaciji Benksovog romana, kao i o njegovom pristupu operskoj formi.

The Enclave je video instalacija fotografa Ričarda Mosa snimljena u Demokratskoj Republici Kongo za koju je Ben Frost uradio muziku. U ratu na tom prostoru je od 1998. godine poginulo više od 5 miliona ljudi i Mos je pokušao da svojim umetničkim delom skrene pažnju na dešavanja u ovoj zemlji. Video instalacija je snimljena specijalnom filmskom trakom koju je vojska nekada koristila za razotkrivanje kamuflažnih jedinica i, kao rezultat ovog procesa, nastalo je delo koje na neobičan način spaja užase rata i lepotu slike.

Ben Frost je 15. aprila, u okviru RESONATE festivala, održao koncert u Domu omladine. Dan uoči njegovog nastupa, Sanja Kunjadić i Nemanja Mitrović su sa Frostom razgovarali o različitim aspektima njegovog stvaralaštva: o značaju fizičke izdržljivosti, o tome zašto je kompresija važna u konstrukciji zvuka, o njegovoj ulozi na albumu Tima Hekera Ravedeath 1972, kao i o razlozima zbog kojih je američka košarka za njega postala posthumana.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво