Читај ми!

Гудачки секстет Антоњина Дворжака

Међу првим композицијама по којима је Антоњин Дворжак постао познат и ван родне Чешке био је Гудачки секстет.

 

Ово дело ће у данашњем Аутограму представити Горица Пилиповић.

Године 1874. 33-годишњи Антоњин Дворжак био је мало познат прашки музичар чији су приходи од компоновања и свирања оргуља у цркви Светог Адалберта били тако мали да су градске власти могле и да му издају документ о сиромаштву. Зато исте године он одлучује да конкурише код царске комисије у Бечу која је додељивала стипендије сиромашним уметницима. Била је то врло угледна комисија, у њој су седели директор дворске опере Јохан Хербек, страх и трепет музичке критике Едуард Ханслик те великан бечке музичке сцене Јоханес Брамс. Дворжак добија стипендију, а када је неколико година касније морао да је обнови, Ханслик и Брамс долазе на идеју да му помогну да се његова музика чује и ван граница његове родне Чешке. Брамс ће ургирати код свог берлинског издавача Фрица Зимрока да штампа Дворжакова дела, као и да наручи нова те тако 1878. настаје читав низ композиција које ће постати веома популарне. Међу њима је и Гудачки секстет оп. 48 у А-дуру.

Аутограм

Autor:
Ивана Комадина, Горица Пилиповић, Маја Чоловић Васић, Зорица Премате и Радош Митровић

У Аутограму представљамо значајна дела која најпотпуније рефлектују домете и уметничку личност неког аутора у појединим сегментима његовог опуса. [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво