Читај ми!

,,Игра материје и духа" и ,,Пепа и тачка"

Миланка Берберовић „Игра материје и духа”, Галерија РТС; Никола Велицки „Пепа и тачка”, Ликовна галерија КЦБ

 

У Галерији РТС синоћ је, уз богат уметнички програм, отворена изложба Миланке Берберовић „Игра материје и духа". Приказане су костимографске слике, бравурозни надахнути цртежи сликани на необичним подлогама и екстравагантних димензија, као и реализовани костими све употпуњено одговарајућим стакленим накитом.

Пропраћена је генеза и осмишљени пут аутора од идеје до реализације као и промене до којих је дошло током истраживања и стварања. Њени костимографски цртежи маштовити и изразите ликовности сугеришу саму представу, а костимографије до танчина промишљене и деликатног колорита увек су у функцији јединства представе. Театролог Јован Ћирилов у каталогу њене самосталне изложбе 1985. године примећује: „Камо среће да су њене представе имале дух њених скица као што је срећа што су неке представе имале њене костиме".

Дипломирала је 1966. године Сценски костим на Академији примењених уметности у Београду. У Београдском драмском позоришту ангажована је између 1966. и 1982. године. Од 1997. у звању је редовног професора на Одсеку костим - Атеље сценски костим. Од 2000. до 2004. била је декан ФПУ. Као гостујући професор сарађивала је са универзитетима уметности у САД. Од 1996. члан је УЛУПУДС-а. Учествовала је на више од 170 колективних изложби у земљи и иностранству, приредила више од 20 самосталних изложби у Београду, Шапцу, Новом Саду, Загребу, Блумингтону, Вашингтону, Детроиту. Добитник је више од 30 награда, признања и похвала. Аутор је бројних текстова за књиге, позоришне програме и каталоге. Реализовала је стотине илустрација за књиге. Бави се савременим и сценским костимом, сценографијом, илустрацијом, сликарством, урадила је више од 200 костимографија за позоришне представе. Као гошћа Златног пресека, Миланка Берберовић ће оживети многе од њих.

У Културном центру Београда отворене су три нове изложбе, међу којима је и поставка аутора Николе Велицког „Пепа и тачка" где можемо да пратимо на који се начин једна истакнута фигура дечјег света еманципује од свог основног оквира, настављајући свој живот у широј културолошкој сфери, постајући поп-икона, знак времена. Велицки се за мотив Пепе Прасета определио интуитивно, неоптерећен значењским учитавањима и ишчитавањима, али допуштајући да се она слободно и спонтано плету. Пепа се указала као погодан полигон за стилске вежбе, оквир који му је омогућио да се зналачки поиграва, пре свега, различитим графичким и цртачким поступцима.

Никола Велицки рођен је 1983. године у Нишу. Дипломирао је на Факултету ликовних уметности у Београду 2008. године код професора Миодрага Млађовића. Докторирао је 2017. године на Факултету ликовних уметности у Београду код професора Владимира Вељашевића. Члан је УЛУС-а од 2009. године. Запослен је на Факултету ликовних уметности као асистент на графичком одсеку. Приредио је 20 самосталних изложби и више од 90 групних изложби у земљи и иностранству.

Са Николом Велицким у Златном пресеку разговарамо о његовом стваралаштву које одликује освешћена инфантилност, игра, хумор, познавање и поштовање традиционалних графичких и ликовних техника и вештина, као и стваралачки дух - урбани примитивизам.

Емисију уређује и води Тања Живковић.

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво