Читај ми!

Позитивна трема Милене Величковић

Разговор са младом фаготисткињом Миленом Величковић.

Рођена је 1992. године у Нишу, где је уписала и завршила нижу музичку школу, док је средњу музичку школу завршила у класи Мирка Исаеског као ученик генерације у МШ Мокрањац у Београду. У класи истог професора је завршила и основне и мастер на ФМУ.

Освојила је многобројне награде на републичким и међународним такмичењимаод којих се издвајају:

(I награда и лауреат на међународном такмичењу "Даворин Јенко" у Београду 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011. године;
I награда и лауреат на међународном такмичењу дрвених дувача у Пожаревцу 2007, 2008, 2010, 2016. године;
I награда и лауреат на републичком такмичењу у Београду 2007. и 2009. године.

Била је дугогодишњи члан Филхармоније младих Борислав Пашћан, на месту првог фагота, као и Оркестра дечијег културног центра у Београду, на истој позицији.

Похађала је летње семинаре за дувачке инструменте у Тивту (2009, 2010, 2013 и 2014. године) код фаготисте Ненада Јанковића.Године 2009, 2010. и 2013. свирала је на месту првог фагота у Немачко-скандинавском омладинском оркестру у Берлину, са којим је наступала у сали Берлинске филхармоније. Учествовала је и на Вагнеровом фестивалу у Бајројту, као члан Европског омладинског оркестра и била члан међународног оркестра младих Топпенкурсет у Норвешкој 2012. године (такође на месту првог фагота).

Учествовала је на ИСА Фестивалу 2014. у Аустрији за који је добила пуну стипендију. У оквиру овог фестивала наступила је као солиста на концерту у Паyербаху, изводећи Сонату за фагот и клавир Г.Ф. Телемана.

Похађала је часове код еминентних фаготиста (Волкера Тесмана, Рихарда Галера, Хенрика Рабиена, Томаша Франтиша, Карла Коломба, Ненада Јанковића, Марка Енгелхарта, Фредрика Екдала, Гиорга Мандолесија, Николауса Малера).

Као солиста, камерни и оркестарски музичар наступала је у бројним салама у Београду (Коларчева задужбина, Галерија САНУ, Центар Сава, Атријум Народног музеја града Београда, сала Југословенског драмског позоришта, дворана СКЦ-а, дворана Галерије Артгет, Установе Гварнеријус, итд.)

Добитник је престижне стипендије Доситеја за најбоље студенте Републике Србије за основне и мастер студије.

Од 2009. године је хонорарни члан Нишког симфонијског оркестра, са којим је наступала и као солиста изводећи Концертантну симфонију за фагот, клавир и харфу Д. Бортњанског (Бојан Младеновић - клавир, Љиљана Несторовска - харфа) и Хумелов Велики концерт за фагот и оркестар.

Наступала је и са еминентним светским солистима међу којима су и Емануел Паи, Карло Коломбо, Јуриј Ревич, Жељко Лучић и други.

Као хонорарни члан сарађивала је и са Београдском филхармонијом, Оркестром РТС-а и оркестром Бањалучке филхармоније. Била је члан пројекта оркестарска академија - Филхадемија у организацији Београдске филхармоније, где је три године заредом свирала први фагот (2016, 2017, 2018).

Била је стални члан Црногорског симфонијског оркестра, са којим је наступила на више од 100 концерата, међу којима је и онај у катедрали Св. Рока у Паризу, када је учествовала у извођењу Моцартовог Реквијема.

Била је члан оперског оркестра фестивала Опероса у Црној Гори, изводећи опере Јоланта П. И. Чајковског (август 2016) и Пепељуга Г. Росинија (август 2017).

Од 2017. године постаје стални члан ИПОЦ оркестра, на месту првог фагота. Хумелов концерт за фагот у њеном извођењу издат је на ЦД-у ревије класичне музике Музика Класика.

Новембра 2018. године имала је свој солистички концерт у престижној концертној дворани Гуарнериус у Београду у оквиру циклуса концерата ФМУ и Гуарнериус награђују, у коме учествују најбољи студенти Факултета музичке уметности.

Године 2017. постала је члан Тима за музичку едукацију деце.

Тренутно ради на месту професора фагота у Музичкој школи Станковић у Београду где за две године рада њени ученици освајају четири прве награде на Међународним и Републичким такмичењима.

Аутор и водитељ емисије: Ана Ћирица

 

 

Позитивна трема Позитивна трема

Autor:
Ана Ћирица

Ауторска емисија усмерена је на нашу музичку сцену и бави се превсходно темама у вези са класичном музиком, уз повремене искораке у друге области (џез, "world music"). Циљеви ове емисије су информативног и едукативног карактера: усмерити пажњу ка музичким уметницима који нису довољно медијски експонирани, младима који тек стасавају на том пољу, као и музичарима који нису у првом плану на концертним подијумима... [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво