Читај ми!

Са београдских сцена

БЕМУС 2022 – Рита Кинка и Новосадски камерни ансамбл

Настављамо циклус посвећен 54. издању Београдских музичких свечаности, које су ове године трајале од 1. до 15. новембра. Вечерас репродукујемо снимак концерта пијанисткиње Рите Кинке и Новосадског камерног ансамбла, одржаног 6. новембра у сали Београдске филхармоније.

Најзначајнији фестивал класичне музике у нашој земљи, ове године је трајао од 1. до 15. новембра, а на тринаест концертних вечери, које су одржаване у салама Коларчеве задужбине, Београдске филхармоније и цркви Светог Анте Падованског, наступила су нека од познатих имена светске музичке сцене, као и водећи домаћи уметници. Између осталих, београдска публика је могла да чује наступе велшког бас-баритона Брина Терфела, затим пијаниста Иве Погорелића и Мартина Гарсије Гарсије, виолинисткиње Ким Бомсори, као и концерте камерних састава из Словеније, Русије и Румунског националног камерног хора.

У вечерашњој емисије репродукујемо концерт који су Рита Кинка и Новосадски камерни ансамбл одржали 6. новембра у сали Београдске филхармоније, када су изведена дела Рихарда Штрауса, Андреја Рубцова и Франсиса Пуленка.

Рита Кинка је рођена 1962. године у Суботици. Дипломирала је на Академији уметности у Новом Саду, а школовање је наставила у Београду и Бриселу. Усавршавала се и на Џулијарду у Њујорку, у класи Ђерђа Шандора, користећи стипендију фондације Ђина Бакхауер, која јој је додељена на међународном такмичењу „Краљица Елизабета" у Бриселу 1987. године. Прва је добитница годишње награде Европског парламента „За жену Европе" (Prix femmes d'Europe), награде за најбољег европског извођача озбиљне музике, која је јој је уручена 1991. године у Бриселу. Као млада пијанисткиња, Рита Кинка показала је велико интересовање за савремену музику, нарочито домаћих аутора, чија дела афирмише и кроз педагошки рад. Њене интерпретације су изразитог личног печата са јасном стилском дефиницијом дела које тумачи, а по речима критичара, њен велики технички потенцијал и спремност омогућавају јој да изводи најтежа дела пијанистичког репертоара.

На наступу у оквиру овогодишњег БЕМУС-а, Кинка је наступила у сарадњи са Новосадским камерним ансамблом који чине: Лаура Леваи-Аксин - флаута, Сања Ромић - обоа, Никола Ћирић - хорна, Немања Михаиловић - фагот и Александар Тасић - кларинет.

Уредница емисије Марија Вуковић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво