Читај ми!

Уметност интерпретације – Гзавије де Местр

Вечерашњу емисију посвећујемо француском харфисти и његовим интерпретацијама дела Феликса Годфроа, Алесандра Марчела, Кристофа Вилибалда Глука и Јохана Крумпхолца.

Рођен у Тулону 1973, Де Местр је са шеснаест година освојио прво место на међународном такмичењу харфиста у Паризу, да би потом побеђивао и на такмичењима у Кардифу, Минхену, Бечу, Јерусалиму и Сједињеним Америчким Државама. Године 1998. ушао је у анале као први француски музичар који је постао члан Бечке филхармоније.

Де Местр је као солиста наступао са водећим светским диригентима и најзначајнијим оркестрима. За њега је била значајна турнеја са Бечком филхармонијом под управом Данијелеа Гатија, када је као солиста наступио у амстердамском Консертхебауу, келнској Филхармонији и бечком Концертхаусу 2009. године. Исте године освојио је и Ехо класик награду за инструменталисту године, што га је додатно охрабрило у одлуци да 2010. године напусти оркестар Бечке филхармоније и у потпуности се посвети солистичкој каријери.

Поред стандардног репертоара за харфу, који обухвата пре свега дела аутора 18. и 19. века, Де Местр је објавио и албуме на којима се налазе аранжмани популарних дела класичне литературе. Један од њих је и Концерт у Де молу Алесандра Марчела, оригинално написан за обоу.

Овај француски харфиста, који од 2001. године ради као професор на Музичкој академији у Хамбургу, посвећен је и извођењу камерне музике, кроз сарадњу са најзначајнијим солистима данашњице. Међу њима су Изабеле Фауст, Александар Мељников, Жан-Гијен Керас, Дијана Дамрау, Антоан Тамести и други.

Поред популаризације харфе као солистичког инструмента, Де Местр је заслужан и за настанак бројних нових дела за овај инструмент, која су, између осталих, компоновали и Кшиштоф Пендерецки и Каија Саријахо. Осим тога, на његову иницијативу настали су и бројни аранжмани за харфу других популарних композиција, за која је готово било незамисливо да могу да се изведу на овом инструменту. Захваљујући свему овоме, али и изузетној харизми и атрактивном сценском наступу, Де Местр данас ужива репутацију једног од најцењенијих солиста своје генерације.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво