Камерни концерт

Слушаћете Елегију у Дес дуру, опус 46, Три комада опус 25, Свиту опус 63 и Сонату за виолину и клaвир у ге молу опус 26 Сергеја Борткјевича. Изводе пијаниста Нилс Франке, виолиниста Кристијан Персинару и виолончелиста Пол Кокс.

Рођен 1877. године у Харкову, у привилегованој православној породици, овај композитор и пијаниста добио је свеобухватно класично и музичко образовање. Са 23 године отпочео је студије музичке теорије и клавира на Конзерваторијуму у Санкт Петербургу, да би након тога отишао на усавршавање у Лајпциг. Почетак Првог светског рата Борткјевич је дочекао у Берлину, али недуго потом је депортован назад у свој родни град, да би тек након завршетка рата успео да изађе из земље и оде у Беч, где је остао до краја живота. 

Борткјевич је иза себе оставио опус који највећим делом обухвата остварења посвећена клавиру, а поред тога броји и две симфоније, концерте за виолину и виолончело, оперу Акробате као и камерна остварења. Нажалост, већи број ових дела је изгубљен. 

Када је музички језик и стил његовог стваралаштва у питању, Борткјевич је себе описивао као романтичара и мелодичара, и имао је наглашену аверзију према ономе што је називао модерном, атоналном и какофоничном музиком. Своја дела градио је на звуцима Шопена и Листа, са непогрешивим утицајима раног Скрјабина и Рахмањинова. Мелодија, хармонија и структура били су основни градивни елементи његовог музичког стваралаштва, а резултирали су стилом који је био препознатљив и привлачан многим слушаоцима. 

Ауторка: Саша Тошковић




Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво