Читај ми!

Имагинарни пејзажи – Биосфера: Shortwave Memories

Ветеран електронске амбијенталне и техно-минимал сцене, објавио је албум инспирисан пост-панк електронском музиком касних седамдесетих и раних осамдесетих година 20. века, коју су посебно гајили продуценти Мартин Хенет и Данијел Милер, оснивач етикете Мјут.

За разлику од претходних албума где је радио са семпловима и софтверима, Геир Јенсен се вратио аналогној опреми, односно хардверу с краја седамдесетих и почетка осамдесетих година. Већина ових уређања нема могућност подешавања параметара унапред, нити меморијски простор, тако да је звуке морао да прави испочетка. Но, његова идеја није била да рекреира звучни свет тог периода, већ да добије шансу да користи исте инструменте и посвети пажњу детаљима као што су то радили наведени продуценти.

Албум Shortwave Memories обликован је као континуирано звучно путовање кроз свет препознатиљвог Јенсеновог израза, у којима се преплићу одсеци 'лаког' звучања, са масивнијим звуком мелодија и акорада на синтију. На овом албуму, могу се уочити елементи различитих жанрова са којима је Јенсен радио у протеклих тридесет година, али он се не може сврстати ни у једну од тих категорија до краја. Премда се одвија око ритма, музика није плесна, као што није искључиво техно, амбијентална или рејв. Делује да се ради о живописним пејзажима које повезује брујањем осцилатора, теписима звука топлих боја и клизећим арпеђима. У том смислу, начин обликовања материјала и звучни резулат ближи је дабу него бескрају техна.

Уредница: Сања Куњадић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво