четвртак, 26. мај 2022, 21:45
Музика вива – 30. Међународна трибина композитора у Београду
У вечерашњој емисији можете пратити снимак концерта одржаног 8. октобра прошле године у Студентском културном центру у Београду, у оквиру другог дана ове најзначајније смотре савременог стваралаштва у нашој земљи. На програму су била дела Марка Ковача, Милане Стојадиновић Милић, Дијане Чемерите, Светлане Савић, Бранке Поповић и Карлхајнца Штокхаузена.
У наставку емисије следи композиција Тристеца за Драгана Милане Стојадиновић Милић. Ова композиција за клавир настала је 2018. на иницијативу пијанисткиње Маје Рајковић која ће је и извести, а инспирисана је успоменом на Драгана Шљиванчанина, звуцима и пределима које је он волео и у којима је налазио срећу и мир.
Потом ћете слушати Месечеву песму Дијане Чемерите за блок флауту и хармонику. Дело ове литванске композиторке, рођене 1984. године, настало је као реакција на вест о болести блиског члана породице. Према речима ауторке, у њему је она начинила „музички портрет своје душе, са свим емоцијама које сам тада осећала, укључујући дивне тренутке из мог детињства". Дело је освојило награду за најбоље остварење у категорији камерне и инструменталне музике у 2019. години у избору Литванског удружења композитора.
Остварење Светлане Савић под називом Орфеј у главном граду за глас и електронику, по својој форми, али и широком експресивном распону, представља мини-кантату, засновану на поеми Саше Радојчића. Према речима ауторке, она је поему искористила у интегралној форми, не мењајући или скраћујући иједан њен део како би је прилагодила музици. У песми је описан готово апокалиптични сценарио, по којем на град пада велика бомба, убијајући „сиромашне, гладне" али и „глад, стид и грех".
Емисију завршавамо композицијом Hammers and Air (Чекићи и ваздух) Бранке Поповић. Ово дело написано је за хармонику и клавир, а ауторка је инспирацију пронашла у начинима добијања звука на два инструмента са клавијатурама, испитујући „две стране исте појавности".
Уредница Ивана Неимаревић
Коментари