Светске музичке позорнице

Репродуковаћемо снимак концерта оркестра миланске Скале и диригента Кристијана Тилемана, забележен 25. новембра прошле године. Као солисткиња наступила је сопран Камила Нилунд. На програму су била дела Рихарда Штрауса и Јоханеса Брамса.

Прва тачка на концерту биле су Четири песме опус 27 Рихарда Штрауса, компоноване 1894. године. У том периоду Штраус је био верен са оперском певачицом Полином де Ана, којој је потом циклус ових песама подарио као свадбени поклон. Ово дело представљало је врхунац његове изузетно плодне стваралачке фазе започете 1886. године, када је написао симфонијске поеме и 64 лида.

Познато је да је Штраус често оркестрирао своје песме, прилагођавајући аранжмане за одређене прилике. Осим тога, припремао их је за објављивање и извођење без прецизно дефинисаног редоследа, већ по тренутној инспирацији и нахођењу.

У другом делу концерта чланови овог оркестра извели су последњу, Четврту симфонију у е молу опус 98 Јоханеса Брамса. Ово дело, компоновано 1884. године, представља врхунац Брамсовог достигнућа у симфонијском жанру. Тако финале, написано у форми пасакаље са језгровитом темом од 8 тактова и чак 30 варијација, представља његов најтемељнијих покушај да повеже историјску и савремену праксу. Осим тога, Четврта симфонија значајна је и због, како музиколог Едвард Кон то назива, хармонске конгруенције односно подударања, где су и хоризонтале и вертикале обликоване од истог, основног материјала.

Уредница Јелена Дамјановић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво