Читај ми!

Век хармонике – Интерпретације Генадија Ротарија

Представићемо дигитални албум „Елегија” Генадија Ротарија, објављен у јулу 2020. године.

Генадиј Ротари рођен је у Молдавији 1991. године, а студије хармонике похађао је на Конзерваторијуму „Ђузепе Тартини” у Трсту, у класи професора Корада Ројца, који га је, како сам Ротари каже, усмеравао ка разумевању и љубави према савременој музици. Наставио је да се усавршава на том пољу, те је из исте области магистрирао на Високој школи за музику и театар у Минхену, у класи Красимира Штерева. Тренутно предаје хармонику у школама у Аустрији и Немачкој, као и на Јадранском колеџу у у Италији. 

У јулу 2020. године, у сарадњи са издавачком кућом Електрамјузик, Генадиј Ротари је објавио дигитални албум под називом Елегија. Електрамјузик, која нам је уступила поменути материјал, је непрофитна организација из Стразбура, основана 2003. године. У то време, били су међу првима који су покренули веб радио, као и ТВ интернет програм посвећен екперименталној музици и звучној уметности, са циљем да представе остварења која су ван главних токова музичке инсустрије. 

Албум Елегија Генадија Ротарија представља колекцију његових приватних снимака са концерата и наступа, а који се до сада нису нашли на физички објављеним албумима. 

Са овог дигиталног издања прво ћете чути копозицију Сазвежђе маслачка, коју је 2017. године Корадо Ројац компоновао управо за Ротарија. Према речима аутора, контрадикторним насловом желео је да представи „место душе”, различито за сваког човека. Тако је повезао сазвежђе, које је чврсте форме, са ваздушастим белим лоптицама прецветалог маслачка чије је постојање крхко. Преведно на музички језик, аутор истражује читаву палету боја хармонике коју прелива из екстремно виртуозних делова ка лирским одсецима. Снимак је забележен на Музичкој академији у Базелу, на заједничком концерту ових уметника. 

Друга нумера на албуму је композиција Снефру Алберта Посадаса из 2002. године. Аутор црпи инспирацију из математичке пројекције египатских пирамида, а полифоним дискурсом између електронике и хармонике, које посматра као један инструмент, жели да успостави најближи могући однос између архитектуре и музике, односно, како сам Посадас каже, да транспонује архитектонски простор у музичко време. Снимак је забележен током пробе пред концерт у Дармштату у Немачкој.

Следе остварења под називом Акрилне смеше број 2 Луиђија Манфрина и Елегија за хармонику у гудачки оркестар италијанског композитора из Бостона, Габријелеа Ванонија. Истраживање тачака у којима се звук гудачких инструмената и хармонике стапају је оно што је главна карактеристика ове композиције, а снимак који ћете чути забележен је у марту 2016. године у Градском казалишту у Пули, у Хрватској. Са Ротаријем наступају чланови Гудачког оркестра Музичке академије у Љубљани.

На крају емисије чућете још једну композицију са живих наступа Генадија Ротарија, а која се није нашла на албуму Елегија, у извођењу Трија хармоника који чине Красимир Штерев, Генадиј Ротари и Мирко Јевтовић. Снимак је забележен на Фестивалу „Ажурирани звук”, 14. јула 2016. године у Тел Авиву.

Уредница емисије Марија Вуковић



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво