понедељак, 26. апр 2021, 23:00
Имагинарни пејзажи
Албум „Akosari” Јоханеса Аувинена који је 15. априла објавила дискографска кућа Editions Mego.
Овај уметник је многима познатији као есид и есид хаус музичар Tin Man. Рођен у Калифорнији, а од 2007. године становник Беча, Аувинен је на албуму првенцу под својим именом, направио искорак у свет апстрактне електронике, синтисајзерског звука и освртања на такозвану "козмише" амбијенталну музику. Инсприсан је радовима немачког краутрок бенда из седмадесетих Ash Ra Temple, остварењима Мике Ваинија и других уметника са Ваинијевог лејбла Сахко, као и антологијским делом Триологија смрти Елиан Радиг. Такође, важан импулс за настанак албума Аувинен је пронашао и у филму Сталкер Андреја Тарковског, а за музику коју ћете чути каже да евоцира паранормалну атмосферу "зоне" из овог филма. Пред слушаоцима је остварење које користи сведен, како се то у критикама наводи "ледени" звук, чиме се указује на онострану атмосферу и монохроматску соничну палету, коју Аувинен брижљиво гради. Повремено и врло ефектно, из дрон структура израњају битови, често дискретни и померени у други план, који акцентују и обликују хипнотички штимунг читавог остварења. Албум Akosari у својој основи доноси нумере које органски израстају и следе једна за другом, склопљене у невидљиви наратив, о контемплацији, заустављеном времену и психоделичној измаглици.
Уредница Ксенија Стевановић
Коментари