Музика вива

Ретроспектива 27. Међународне трибине композитора

Слушаћете снимак концерта одржаног 7. октобра 2018. године у Студентском културном центру у Београду, на којем су изведена дела Кристофера Кука, Џошуе Хеја, Светлане Савић, Хаторија Шимицуа, Ђорђа Марковића, Ивана Вукосављевића и Ивана Кјарелија.

У овим остварењима, који су превасходно везана за звук инструмената као што су бас кларинет и фагот у комбинацији са клавиром, контрабасом и електроником наступили су музичари: Владимир Динић, баритон Ханан Хаџајлић, флаута Предраг Недељковић, бас кларинет Горан Маринковић, фагот Маја Рајковић, клавир Љиљана Вукеља, клавир Горан Костић, контрабас Срђан Палачковић, удараљке Светлана Савић, Марија Шумарац, електроника

Дело Dreamscape – Санолик за клавир америчког композитора Кристофера Кука инспирисано је стиховима из песме Хиперион Џона Китса. Остварење Спекс или Размазане трунчице његов земљак Џошуа Хеј је компоновао за мушки глас и бас кларинет. Текст вокалне деонице, који је сам написао, углавном је бесмислен, иако се, захваљујући самом композиционом поступку и начину обликовања, помаљају и обриси апстрактне нарације.

Композиција Скерцо за фагот и живу електронику Светлане Савић, наше уважене ауторке и шефице Катедре за композицију Факултета музичке уметности у Београду, посвећена је Горану Маринковићу, који ју је и премијерно извео на фестивалу ReConstruction у априлу 2017. године у Београду. У овом делу Светлана Савић се поиграва са карактеристичном "фразом" из вокабулара литературе за фагот, стварајући живахан и свеж поглед на форму и расположење "скерца". Јапански аутор Хатори Шимицу у делу Шики то Ункаи V понавља деликатне и фине музичке фразе у доњим регистрима, обликујући тензију између звучних акцената и периода тишине.

Ђорђе Марковић у делу Фонеми звучне елементе вербалног језика интерпретира на чисто музички начин третирајући њихову специфичну сонорност као интегрални део музичког материјала, односно као његово „проширење". Написано је 2016. године на позив флаутисткиње Марије Пилиповић за њен резиденцијални боравак у Словенији, у склопу програма Форума славенских култура.

Деликатна композиција Ghost Ивана Вукосављевића за бас кларинет и вибрафон, написана је по поруџбини фестивала Листенпонy и премијерно представљена 2017. у Лондону, а изведена је такође и током фестивала у Луцерну 2018. године.

Речник усамљености Ивана Кјарелија, бразилског аутора који живи и ради у Берлину је покушај да се музичким средствима прикаже математички проблем познат под именом Колацова коњектура, у којем се, без обзира на полазни број, понављањем одређеног поступка увек долази до истог финалног низа бројева (4–2–1). Кјарели ову секвенцу концептуално види као промишљање о прошлости и садашњости, односно о конструисању истоветности и различитости кроз понављање.

Уредница Ксенија Стевановић

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво