Светске музичке позорнице

Јулија Фишер уз клавирску пратњу Ариса Александера Блетенберга изводи Виолинске сонате Волфганга Амадеуса Моцарта, Габријела Фореа, Франсиса Пуленка, као и Фантазију у Це дуру за виолину и клавир Франца Шуберта. Снимак је са концерта одржаног 17. новембра 2019. године у Великој дворани бечког Музикферајна.

Поглед на репертоар Јулије Фишер, виолинисткиње рођене у Минхену 1983. године, открива њено интересовање за различите музичке стилове и правце, у распону од композиција Јохана Себастијана Баха и Антонија Вивалдија до остварења Дмитрија Шостаковича и Кшиштофа Пендерецког, укључујући преко четрдесет концертантних дела, као и више од шездесет остварења камерног жанра. Из њене богате биографије коју красе бројне награде и сарадње са водећим светским ансамблима и диригентима, издвајамо да се студијском снимању посветила најпре под окриљем дискографске куће Пентатон, а потом је започела и веома успешну сарадњу са дискографском кућом Дека. Њен први албум који је снимила за Пентатон, изводећи виолинске концерте руских композитора уз пратњу Руског националног оркестра и америчког диригента руског порекла Јакова Крајзберга, доспео је на листу пет најпродаванијих албума класичне музике у Немачкој 2004. године, а већ наредне је одликован признањем по избору критичара часописа Грамофон.

Вечерас ћемо слушати како Јулија Фишер музицира уз пратњу Ариса Александера Блетенберга, немачког пијанисте грчког порекла који је рођен 1994. године у граду Милхајм на Руру. Овај млади уметник, добитник бројних награда и признања, студирао је на Конзерваторијуму у Минхену, а специјалистичке студије из клавира и дириговања похађао је на салцбуршком Моцартеуму. Поред редовних наступа са Јулијом Фишер, Белетенберг је одржао и веома запажене концерте са виолинистима Арабелом Штајнбахер, Јулијаном Рахлином, као и са виолончелистом Максимилијаном Хорнунгом.

Интересантно је истаћи да се Арис Александер Блетенберг прославио 2019. као оперски диригент својим дебитантским наступом у новој продукцији зингшпила Отмица из Сараја, Кехлова ознака 384 Волфганга Амадеуса Моцарта у Државној опери у Мајнингену, где је од 2015. године и гостујући диригент.

Емисију уређује Ирина Максимовић Шашић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво