среда, 05. авг 2020, 22:50
Џез
Представљамо албум „Caramel” немачко-аустријског кларинетисте Улриха Дрехслера.
Улрих Дрехслер своју каријеру је превасходно градио у Аустрији, водећи је у пар различитих смерова. Са једне стране је постигао релативан комерцијални успех с поставом Кафе Дрехслер, где је истраживао начине на које би се електронска, плесна музика могла изводити на акустичним инструментима у џез трију. Такође је паралелно развијао и ауторско-извођачки курс на којем је близак карактеристичном скандинавском лиризму, и свирачком стилу заснованом на претежно молским, једноставним мелодијама и импровизацијама. У том смислу је била упечатљива његова сарадња са норвешком пијанистичком звездом Тордом Густавсеном, који иначе није склон наступима ван свог матичног бенда.
Дрехслер тренутно ради на амбициозном пројекту Liminal Zone, у оквиру којег ће овај уметник сукцесивно објавити три студијска албума, док су пре пандемије били планирани и бројни концерти, галеријске изложбе, концептуални сешни. Студијско издање Caramel прво је издање у низу, на којем Дрехслер спаја елементе савременог америчког пост-бапа и скандинавског џеза. Овде до изражаја нарочито долази и судар два вокална концепта – оперски образованог гласа џез певачице Езлем Булут, у комбинацији са слем песникињом Јасмин Хафед која доноси одговарајућу стилску противтежу. Сам Дрехслеров свирачки стил је израженог лирског патоса, умешно уклопљеног у разиграније и избалансиране аранжмане који подједнако дугују и савременом Њујорку и тенденцијама на европској сцени.
Аутор
Никола Марковић
Уредница
Ксенија Стевановић
Коментари