Нова дискографија

Оркестарска дела Ричарда Роднија Бенета

Представљамо диск који је крајем маја објавила дискографска кућа Шандос.

Ова дискографска кућа започела је 2017. серију издања посвећену делима британског аутора који је преминуо пет година раније, а у мају је објављено четврто издање са Бенетовим оркестарским композицијама. На њему Шкотски симфонијски оркестар Би-Би-Сија под управом Џона Вилсона изводе Трубадурску музику, Концерт за клавир, као и композиције Обад, Сеоски плесови и Годишњице. Дела су настала у дугачком периоду од више од четрдест година – од најранијег дела Обад из 1964. до Трубадурске музике компоноване 2006. Као и претходна издања, и ово показује изразиту стилску разноврсност Ричарда Роднија Бенета, од неокласичних дела, испуњених виталном мелодиком чак и у последњој стваралачкој фази, преко дисонантних Годишњица, до еклектичног Концерта за клавир из 1968. године.

Ричард Родни Бенет је рођен у Енглеској 1936. године, а био је активан као композитор класичне и примењене музике, џез пијаниста и певач. Музичке студије завршио је учећи са Хауардом Фергусоном и Корнелијусом Кардјуом, али је педесетих година посебно био заинтересован за серијалну технику, проучавајући је две године учећи код Пјера Булеза. Ипак, временом је напустио овај стриктни композициони стил, постајући прави стилски ’камелеон’ и стварајући преко две стотине композиција и око педесет саундтрекова за филм и телевизију. Ту стилску разноврсност, Бенет је објаснио метафором компоновања „у различитим собама једне те исте куће”, а издавач Шандос је то сликовито представио и на најновијем издању посвећеном делима овог аутора.

У емисији ћете моћи да чујете најпре Бенетову Трубадурску музику, која је написана за Џона Маучерија и његов Холивуд Боул оркестар, а заснована је на шансони из 13. века Желите ли да вам певам. Након овог дела чућете помињани Концерт за клавир из 1968. године, написан за Симфонијски оркестар града Бирмингема. Дело је у овом граду премијерно извео Стивен Ковачевић, који је тада изјавио да је „морао да концерт научи напамет јер је толико захтеван да је немогуће да пијаниста гледа ноте док га изводи”. Емисију завршавамо Сеоским плесовима овог британског аутора, из 2006. године. Пет композиција овог циклуса засновано је на плесовима сачуваним у антологији Џона Плејфорда из 17. века под називом Енглески мајстор плеса.

Уредница емисије: Ивана Неимаревић

 

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво