Читај ми!

Музика света – Ламиа Бедиуи и Солис Барки: албум „Fin’amor”

Нумере са албума под називом „Fin’amor” тунижанске певачице Ламије Бедиуи и грчког мултиинструменталисте Солиса Баркија, објављеног у октобру 2019. године.

Fin’amor је средњовековни израз који су користили трубадури у 12. и 13. веку, а означаво је љубавни идеал или савршену љубав оличену у форми дворске љубави. По речима Ламије Бедиуи, овај концепт је везан за потрагу за иделом што је у овом случају уметност, а поред ње и обећана земља, утопија, изгубљени Рај, сећања на посвећену земљу, мирис обреда.

Fin’amor је албум за глас и удараљке који је првобитно објављен 2006. године. Поновно издање, осим што је ремстеризовано, обогаћено је и новим материјалом те садржи аранжмане традиционалних песама као и импровизације које су утемељене на баштинама алжирске, палестинске, француске и лапонске музике, али и на сефардским напевима Бугарске и Босне и Херцеговине, у распону од 13. до 20. века. Традиционалне песме комбиноване су са удараљкама и разним конвенционалним и неконвенционалним инструментима који се користе широм планете, што је уметницима омогућило велики степен импровизације, али је обједињујући фактор свакако глас Ламије Бедиуи који повезује ове разноврсне стилове и музичке изразе. Занимљив је и избор инструмената које је Барки користио: бубњеви, тамбурин, добош, дарабука, уду, даули, штапићи, трска, бонго, беримбау, диџериду, гонг, шејкер, кашиши, звона, дромбуље, вибрафон, кастањете и други.

Уредница емисије Марија Вуковић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво