Светске музичке позорнице

Дела Бенџамина Бритна (Четири морска интерлудијума из опере „Питер Грајмс”), Лучана Берија (Народне песме за мецосопран и оркестар), Сергеја Рахмањинова (Рапсодија на Паганинијеву тему, опус 43) и Беле Бартока (Свита игара). Симфонијским оркестром Радија Југозападне Немачке из Штутгарта диригује Керем Хасан. Представили су се млади уметници, добитници међународних награда – диригент Керем Хасан, мецосопран Ева Заичик и пијаниста Роберт Нојман. Снимак је са концерта одржаног 31. јануара ове године у дворани Лидерхале у Штутгарту.

Диригент Керем Хасан је рођен у Лондону 1992. године. Студије клавира и дириговања похађао је на Шкотском Краљевском конзерваторијуму, као и на Музичкој академији Франц Лист у Вајмару, а тренутно је на специјалистичким студијама на Уметничком универзитету у Цириху. Пажњу светске јавности привукао је освојивши награду за диригенте Роберт Харт на Музичком фестивалу у Аспену, која му је омогућила наступе са Шкотским симфонијским оркестром Би-Би-Сија, Краљевским шкотским националним оркестром, Краљевском фламанском филхармонијом и Симфонијским оркестром из Берна, а 2017. године одликован је специјалним признањем на Музичком фестивалу у Салцбургу.

Еву Заичик, младу француску уметницу, критичари описују као мецосопрана златне боје гласа, импресивног распона, изразитог сензибилитета и изузетне сценске појавности. Ева Заичик сарађује са бројним ансамблима за рану музику, али изводи и дела савременог репертоара. Наступала је на фестивалима широм Француске, а 2008. године, заједно са групом музичара, основала је камерни вокално-инструментални ансамбл Лунарис са којима истражује репертоар дела од аутора средњег века до остварења савремених композитора.

Деветнаестогодишњи пијаниста Роберт Нојман победник је бројних међународних такмичења, а за којег су и критичари и жири сагласни да поседује изузетан дар, те се са правом убраја се у ред младих уметника пред којима је засигурно плодна каријера. Оркестарски деби Роберт Нојман имао је у осмој години када је наступио са Симфонијским оркестром из Штутгарта, а овај изузетно запажен концерт омогућио је младом уметнику наступе са познатим оркестрима попут Московског симфонијског оркестра, Симфонијског оркестра из Лихтенштајна, као и Гевандхаус оркестра из Лајпцига.  

Емисију уређује Ирина Максимовић Шашић



Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво