20. век - Илзе Фром-Михаелс

Представићемо клавирске композиције ове немачке пијанисткиње и композиторке, која је живела између 1888. и 1986. године.

Илзе Фром-Михаелс, рођена у Хамбургу, студирала је у Берлину на Високој школи за музику, а потом на Државном конзерваторијуму у истом граду где јој је клавир предавао Кваст, а композицију Пфицнер. Како је Пфицнер напустио Берлин после само годину дана, Фром-Михаелс се у позним годинама изјашњавала као аутодидакт. Касније се усавршавала и у Келну. Као извођач, била је посвећена промовисању савремене музике и са осамнаест година је била једна од првих која је извела Регерове Варијације и Фугу на Бахову тему. Наступала је са оркестрима које су предводили Никиш, Абендроф, Фуртвенглер и Шенберг, а од 1933. године током Трећег Рајха морала је да обустави концертну активност зато што је према нацистичким законима њег супруг био Јевреј. После рата је предавала клавир на Високој школи за музику у Хамбургу и написала је још само два дела: Песме на Рилкеове стихове за баритон и клавир 1949. године и Спори валцер 1950. Њен син, кларинетиста Јост Михаелс објаснио је да је његова мајка престала да компонује не могавши да заборави ужасе рата и пронађе адекватан начин да изрази естетику новог доба. Године 1961. Илзе Фром-Михаелс је освојила прву награду на Трећем међународном такмичењу композиторки за своју Симфонију у Це-дуру и била је прва жена примљена у Слободну хамбуршку академију уметности.

Уредница Сања Куњадић

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво