Хроника Трећег програма

Прочитаћемо осврт Долорес Станојевић на изложбу слика Рубенса Корубина „Атеље, радост сликања” која је била отворена у галеријском простору „Ћифте Амам” у Скопљу, а потом осврт Николе Живановића на роман Драшка Сикимића „Чвор на омчи”, објављен у издавачкој кући ЛОМ у Београду.

На ретроспективној изложби Атеље, радост сликања, која је одржана од 8. до 31. октобра, приказано је више од осамдесет слика Рубенса Корубина, од којих су неке позајмљене из приватних збирки. Овај уметник, који је рођен у Прилепу, а школовао се у Београду и Паризу, инспирацију највише налази у природи, потом у литерарним изворима, а често је сликао и своју супругу, која се појављује на многим платнима у различитим улогама и понекад измењеног лика. Како нас обавештава Долорес Станојевић, на изложби посебну пажњу привлачи и триптих од три метра под називом „Анђео и два града" или мрље просутог вина, као и друга платна великих димензија „Јесења привиђења", „Плес сунца", „Летња киша", „Лимуново дрво", „Птичја симфонија", „Поноћни рандеву" и тако даље. Такође, на изложби су представљени и цртежи и скице којима је уметник додао писане забелешке и које као такве, али без амбиције да за сада прерасту у неке веће димензије, поседују исти дух и исту магијску моћ две стране природе, понегде симболички представљене и у оштром супротстављању светлости и сенке.

* * *

Нови роман Драшка Сикимића Чвор на омчи исприповедан је из перскпективе маргиналца, обележеног физичким недостатком, кога таква позиција чини одлучнијим и храбријим, макар у сопственом мишљењу - спреман је да се сукоби са најразличитијим предрасудама народа на овом простору, које баш зато што су контрадикторне једна другој, често изгледају тако да се свако мора приволети једној или другој опцији. „Не само да је немогуће прихватити обе, већ и одбацити обе". При томе, Сикимић свесно подмеће недостатке свом јунаку, који се понекад у бесу баш позива на оно што критикује јер зна да тако може убедити супарника. Теме самоубиства, љубави, религије и уметности заокружују роман. Уместо Бога, јунак налази љубав. Али та љубав је већ наговештена на почетку романа, а затим и потврђена кроз судбоносну утакмицу Манчестер Јунајтеда када је девојка која је јунаков главни љубавни интерес рођена, а када је он постао фан тог клуба. Симболично, на почетку романа, паралелно са руком која напушта јунаково тело, из његовог омиљеног клуба одлази тренер. Како закључује Никола Живановић, заиста много нити прожима целу ову књигу која је пажљиво и стрпљиво писана, тако да се дејство сваке реченице осећа широм романа.

Уредница емисије Тања Мијовић.

Хроника Хроника

Autor:
Трећи програм

Као културно-информативани недељник Трећег програма, ХРОНИКА сваког понедељка доноси осврте и приказе актуелних појава и дешавања у уметности и науци. [ детаљније ]

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво