Bez vozača od Italije do Kine

Četiri vozila koje ne kontroliše vozač, već savremeni kompjuter povezan sa kamerama i senzorima, uspešno prevalila put od Milana do Šangaja. Električna vozila su se kretala prosečnom brzinom od 60 kilometara na sat, a rekordno putovanje, dugo 15.000 kilometara, završeno je za tri meseca.

Narandžasta električna vozila bez vozača, koja su konstruisali italijanski stručnjaci kompanije „Vislab" iz Parme, uspela su da ostvare rekordan poduhvat i da prevale put od Italije do Kine.

Odiseja duga 15.000 kilometara trajala je tri meseca, dok je na istraživanje i razvoj tehnologije potrošeno 15 godina.

Automobili budućnosti putovanje su započeli u Milanu, zatim su nastavili preko Istočne Evrope, Rusije, Kazahstana, pa sve do konačne destinacije, Šangaja.

„Želeli smo da obavimo jednu test vožnju na velikoj razdaljini, preko različitih puteva, vremenskih uslova. Kada se budemo vratili u Italiju imaćemo ogromnu količinu podataka koje ćemo obrađivati", rekao je šef projekta Alberto Brođi iz „Vislaba", istraživačke firme koju je osnovao Univerzitet u Parmi.

Podvig Brođijevog tima ostvaren je uz upotrebu savremenog kompjutera, većeg broja kamera i senzora.

„Vozilo je opremljeno kamerama i laserskim skenerima. Kamere na vrhu automobila registruju oznake na putu, a laserski skeneri uočavaju prepreke na putu. Registrovane informacije šalju se u centralni kompjuter smešten na komandnoj tabli, koji upravlja vozilom", objasnio je Brođi.

Parkiranje ili zaustavljanje vozila zahtevalo je ručnu kontrolu, a u svakom vozilu, u svakom trenutku, na mestu suvozača bio je po jedan inženjer.

Posebno je bilo teško u centru Moskve, gde su se ova električna vozila našla u veoma gustom saobraćaju, pa su intervenisali inženjeri.

Automobili su se kretali prosečnom brzinom od 60 kilometara na sat, a na svakih osam časova punjene su baterije.

Šef projekta Brođi rekao je i da veliki broj ljudi pogine na evropskim putevima (čak 40.000 godišnje) i da je skoro uvek, u 93 odsto slučajeva, ljudska greška uzrok nesreće.

Baš zato je ovaj projekat veoma značajan, a Brođi i njegovi saradnici nadaju se da bi se takva statistika mogla poboljšati ukoliko njihov proizvod pomogne vozaču, ili ga u potpunosti zameni.

Vozila svoju primenu mogu naći i u transportu invalida, kao taksi vozilo ili traktor, a posle Šangaja predstoji tromesečni povratak u Italiju.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво