Читај ми!

„Da li ste videli ovu ženu“ najbolji film 28. FAF-a

Gran-pri „Aleksandar Saša Petrović“ za najbolji film 28. festivala autorskog filma u Beogradu, dodeljen je domaćem ostvarenju „Da li ste videli ovu ženu“, u režiji Dušana Zorića i Matije Gluščevića.

Dodelom nagrada najboljim filmovima i projekcijom filma Kit, Darena Aronofskog, 28. izdanje Festivala autorskog filma se zvanično završava.

Gran-pri „Aleksandar Saša Petrović“ za najbolji film glavnog, takmičarskog programa pripao je filmu Da li ste videli ovu ženu, rediteljskog dvojca Dušana Zorića i Matije Gluščevića, čija je svetska premijera bila na festivalu u Veneciji, a premijerno je prikazan u Srbiji na otvaranju Festivala autorskog filma.

Glavnu ulogu filma tumači eminentna hrvatska glumica Ksenija Marinković. U ostalim ulogama pojavljuju se Isidora Simijonović, Boris Isaković, Vlasta Velisavljević, Goran Bogdan, Jasna Đuričić, Radoje Čupić, Olga Odanović, Milica Mihajlović, Ivana Vuković, Miloš Timotijević, Isidora Minić, Aleks Elektra i drugi.

Da li ste videli ovu ženu je realizovan u koprodukciji "Non-Aligned Films" sa Radio-televizijom Srbije, Fakultetom dramskih umetnosti i „Dinaridi filmom“ iz Hrvatske. Nastao je i uz podršku Filmskog centra Srbije i Hrvatskog audiovizualnog centra.

Na svečanosti u beogradskoj MTS dvorani, nagrada „Gordan Mihić“ za najbolji scenario pripala je Maniju Hagigiju za iranski film Oduzimanje, dok je najbolji reditelj Hrvat Juraj Lerotić za Sigurno mjesto.

Žiri Takmičarskog programa 28. FAF-a, u kome su bili Omar El Zohairi, Serž Bozon i Teona Strugar Mitevska, odlučio je da posebno pomene glumca Asvendija Beninga Svaru za indonezijski film Autobiografija.

U odluci žirija navodi se da su Da li znate ovu ženu i Sigurno mjesto važni za region „jer predstavljaju glas nove generacije“.

Zorić i Gluščević su pred posetiocima zahvalili na nagradi, a žiri je ocenio da njihov film „ne prati nikakva pravila i ne nameće sebi nikakva ograničenja, već odvažno ide napred uz dozu humora, inteligencije i neusiljenosti“.

Sigurno mjesto koristi minimalizam i veoma preciznu režiju „kako bi napao temu kojoj nije lako pristupiti“, ocenio je žiri.

Za „Najhrabriji film“ u FAF-ovoj selekciji „Hrabri Balkan“, članovi žirija Ivan Bakrač, Jovan Marković i Daniela Šrir odabrali su Pelikana hrvatskog reditelja Filipa Herakovića, dok je posebno pomenut srpski U ramenima Tare Gajović. Žiri smatra da ostvarenje Herakovića „svedenom naracijom, režijom koja izvrsno koristi prostore, kao i glumom Edija Ćelića, sa lakoćom na gledaoca prenosi stanje i atmosferu, pozivajući ga da prizore doživi neposredno i intuitivno“.

Heraković je primajući nagradu rekao da mu je drago što je njegov film imao regionalnu premijeru na FAF-u, u programu „Hrabri Balkan“, čiji naziv „sadrži dve važne stvari – otpor i jedinstvo“. Kako je navedeno, Tara Gajović narativnim i stilskim izborima uspeva da „kroz naizgled nevažne događaje izrazi težinu komunikacije među bliskim ljudima, pa zato ovaj film gledamo i u neprestanom blagom grču, možda baš negde u ramenima“.

Kritičarka Ivana Kronja saopštila je da „Nagrada profesora Vlade Petrića za najsinematičniju sekvencu u čast Slavka Vorkapića“ pripada francuskoj Planini Tomasa Salvadora i Bajci ruskog reditelja Aleksandra Sokurova.

Nagradu „Aleksandar Petković“ za najbolji snimateljski rad dobili su snimatelji Planine Aleksis Kavirčine i Viktor Pičon, a ovu povelju dodeljuje žiri Udruženja filmskih umetnika Srbije u sastavu Predrag Bambić, Miroslav Živanović i Vojislav Gelevski.

Festival otvoren 25. novembra zatvara film Kit američkog reditelja, scenariste i producenta Darena Aronofskog, sa Brendonom Frejzerom u glavnoj ulozi, koji je nedavno na Venecijanskom filmskom festivalu osvojio četiri nagrade. 

четвртак, 25. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво