Rjuiči Sakamoto za RTS: Kada sam postao aktivista mislili su da sam poludeo

Oskarovac, jedan od najvećih kompozitora filmske muzike Rjuiči Sakamoto predstavio je dokumentarni film o svom životu i karijeri na 74. Filmskom festivalu u Veneciji. U ekskluzivnom intervjuu za RTS, autor muzike za kultna ostvarenja u istoriji filma, otkriva kako je postao antinuklearni aktivista.

Dovoljno je reći Solaris, Srećan Božić, gospodine Lorens, Poslednji kineski car za čiju je muziku dobio Oskara, Čaj u Sahari, Mali buda. Zajednički imenitelj antologijskih filmova s potpisom Bertolučija, Šlendorfa, De Palme, Stouna, Almodovara je japanski kompozitor sa njujorškom adresom.

Rjuiči Sakamoto je već četiri decenije i pisac, pijanista, glumac, aktivista. Evolucija njegove muzike nagrađene Zlatnim globusima, Gremi i BAFTA nagradama, poklopila se sa životnim putovanjima.

Posle katastofe u Fukušimi, postao je ikona u društvenom pokretu Japana protiv nuklearne energije o čemu, kao i o svojoj bolesti govori u intimnom portretu umetnika i čoveka, dokumentarcu Rjuiči Sakamoto koda.

Glasan antinuklearni zagovornik i aktivista postao je, kako kaže u ekskluzivnom intervjuu za RTS, mnogo pre nego što se razboleo: „Ranih devedesetih zainteresovao sam se za pitanje životne sredine. Kada sam počeo da ukazujem na opasnosti, ljudi su mislili da sam poludeo. Osećao sam odgovornost da se oglasim. Sada su nuklearna pitanja vrlo ozbiljna, ali imamo i mnogo drugih političkih i društvenih problema sa životnom sredinom“.

Kompozitor koji osluškuje svet u kome u živimo, posle bolesti vratio se stvaranju. Sakamotoov veliki povratak bio je u oskarovskom filmu Povratnik sa Leonardom Dikaprijom.

Od pionira tehno-pop i haus muzike, na komponovanje za veliki ekran prešao je zahvaljujući ulozi u filmu Nagise Ošime.

„Još u šesnaestoj godini sam zavoleo filmove kultnog reditelja Nagise Ošime. I Godarove. I posle skoro dvadeset godina, san mi se ostvario. Ošima me je pozvao da glumim u filmu Srećan Božić, gospodine Lorens sa Dejvidom Bouvijem. Oduševljeno sam prihvatio ulogu, ali ga i zamolio da pišem muziku za film. Rekao je 'Da, učinite to'“, priča Sakamoto.

Slavni kompozitor ističe da i u ovim godinama, kao 65-godišnjak, još traži nešto novo: „Uradio sam mnogo toga u prošlosti, ali radoznao sam i budućnost me još više zanima. Tražim putovanje na nepoznato mesto. Ne mogu vam reći koje, jer ga još nisam pronašao“, naglasio je oskarovac.

Rjuiči Sakamoto je primer da muzika nema granice, umetnik vođen makro i mikro svetom, koji je zahvaljujući kreativnoj i životnoj snazi sposoban da osim instrumenata stvara bilo kojim alatom poput Gajgerovog brojača.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво