Fejsbuk na dodeli Oskara

Četiri Zlatna globusa i osam nominacija za Oskara pokrenuli su lavinu komentara i rasprava da je Finčerova „Društvena mreža“ dospela na liste potencijalnih dobitnika najviše zahvaljujući popularnosti Fejsbuka i imenu Marka Zakerberga.

Tvorac Fejsbuka i najmlađi milijarder u istoriji, 26-godišnji Mark Zakerberg predao je svoj život na uvid svetu. Dejvid Finčer snimio je film o njegovom životnom putu, pod nazivom Društvena mreža, koji posle osvojena četiri Zlatna globusa dodelu Oskara čeka sa čak osam nominacija.

Tema brojnih rasprava poslednjih dana je koliko su tome doprineli Finčerova režija, glumačka ekipa i efekti, a koliko ime Marka Zakerberga.

„Ovaj film, po mom mišljenju, osim imena reditelja i teme kojom se bavi, nema ništa što bi ga nominovalo za Oskara, ali možda su ta dva razloga dovoljna. Nažalost, očigledno jesu", naveo je reditelj Miroslav Momčilović.

Ima i onih koji tvrde da se igrani dokumentarac o harvardskom geniju zaslužno nalazi u trci za Oskara, jer verodostojno prikazuje realnost i život u svetu u kojem ne prestaje radoznalost za ono što se dešava drugima.

„On je vrlo postmoderan u tome što tretira ličnost koja je naš savremenik, u odnosu na medij koji toliko znači u savremenom svetu, i to je bitno. Kao kad smo imali Građanina Kejna, koji je tada govorio o magnatu izdavaštva i bio uticajan, to je bilo nešto što se dešavalo u prošlosti", istakla je producentkinja Jelena Đurović.

To ne mora da znači da će publika za desetak godina ponovo hteti Marka Zakerberga, kao što hoće Građanina Kejna. Ili će možda baš Mark Zakerberg postati građanin Kejn za Internet generaciju koja sve odgovore pronalazi upravo na Fejsbuku.

Prema Momčilovićevoj oceni, Finčerovo ostvarenje neće proći test vremena.

Reditelj i kritičar Marko Kostić deli taj stav.

„To će biti jedna dnevna vest, koja će biti aktuelna i 'lajkovana' jedan dan, i imaće takav status u našoj budućnosti, povremeno ćemo je 'lajkovati'", naglasio je Kostić.

Ipak, možda ne toliko često, kao što posećujemo svoje profile na Fejsbuku.

„Vrlo interesantna pojava je kako jedna virtuelna stvarnost kakav je Fejsbuk utiče na film, koji je, takođe, virtuelna stvarnost, i kako ta refleksija nosi povratan efekat, jer će se film vratiti kao povratan uticaj na Fejsbuk", obrazložio je Kostić.

Reditelj Kostić, ipak, smatra da je reč o nedovršenom filmu i da se svetska kinematografija tim Finčerovim ostvarenjem neće podeliti na eru pre i posle Društvene mreže, onako kako se savremeni svet podelio na eru pre i posle Fejsbuka.

broj komentara 1 pošalji komentar
(sreda, 02. feb 2011, 16:16) - anonymous [neregistrovani]

Фејс :-)

у Босни немају цесте али имају фејсбук( е због тога им не бих дао ни један оскар, али се мене не пита) ;)