Matematička darovitost učenika - jedan ali vredan

Kada govorimo o matematičkoj darovitosti postavlja se pitanje identifikacije izrazito darovitih učenika kao i pronalaženje prikladnih programa za rad sa ovom decom.

Математичка даровитост ученика - један али вредан Математичка даровитост ученика - један али вредан

Termini kao "matematički daroviti" ili "visoko sposobni za matematiku", obično se koriste za učenike čije su matematičke sposobnosti iznad proseka, a to je između 2% ili 3% dece od ukupne populacije. Mnogi ljudi, upravo naglasak stavljaju na veštine računanja ili sposobnost ponavljanja naučenih matematičkih postupaka. U tom slučaju prava matematička darovitost se ne opaža, a pažnja se posvećuje manje važnim činjenicama.

Daroviti učenik za matematiku je onaj učenik koji poseduje izuzetne natprosečne sposobnosti i interesovanje za nju. Pod matematičkom darovitošću se obično podrazumeva visoka sposobnost matematičkog mišljenja i razumevanja matematičkih ideja, a ne samo visoka sposobnost izvođenja aritmetičkih operacija ili postizanje odličnog uspeha u školskoj matematici.

Visoko darovita deca počinju u predškolskom dobu znatno ranije da čitaju od ostale dece, da postavljaju pitanja i pokazuju radoznalost, zatim imaju jako dobro pamćenje i lako vrše uopštavanje novih situacija. Kod ove dece se stalno budi želja za znanjem i njihova rešenja su okarakterisana kao veoma kreativna i originalna.

Najveći broj matematičkih programa upravo je posvećen razvoju veština računanja, tako da testovi i ocene koje se daju u okviru takvih programa pokazuju da učenici koji nisu daroviti ali imaju razvijenu veštinu računanja postižu iste rezultate na testovima kao i istinski daroviti učenici. Naravno, ovo vodi ka tome da se ovi učenici identifikuju kao daroviti, a to je pogrešno, i važno je izbeći ovakvu grešku.

Podjednako je važno i otkriti one učenike koji su zaista daroviti. Mnogi matematički daroviti učenici ne pokazuju interesovanje niti entuzijazam za školsku matematiku i ovi učenici obično vide program kao nezanimljiv i njima neprikladan.

Treba istaći da se matematička darovitost ogleda kroz lakoću izrade matematičkih zadataka, sposobnost za samostalno učenje, odličan uspeh u matematici, ali i u drugim predmetima , u postavljanju originalnih pitanja ili zadataka i davanju posebno interesantnih rešenja.

Karakteristike koje mogu pomoći u prepoznavanju darovitih učenika:
-Odlučno razumevanje i radoznalost o numeričkim informacijama,
-visoka sposobnost matematičkog mišljenja i uočavanja matematičkih pravila i veza,
-izuzetna sposobnost da se misli i radi sa matematičkim problemima na kreativan način, a ne na stereotipni način,
-izuzetna sposobnost transfera naučenog na nove, nepoznate matematičke situacije.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
14° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво